Skånela IF-Skara HF

Första matchen iår, första hemma matchen borgen, första matchen med nya skorna, första matchen med nya tröjorna (förhoppningsvis)
 
Det mesta är nytt, spelare, tröjor, skor, inspringningslåt... You name it.
 
Jag satte mig med damernas lagkapten en sväng och ställde några snabba frågor inför lördagens hemmapremiär.
 
Therese Eriksson
Höger/vänstehänt: Höger
Position: M6/9M
Moderklubb: Sollentuna
 
Hur känns det inför seriepremiären?
Det är en häftig känsla, både spännande, förväntansfull och det finns en längtan att få dra igång på riktigt i hela laget. Vi har tränat nu hela sommaren och fortsatt fram till nu och nu lägger vi i nästa växel. Nu är det dags att få möda förför all tid vi lagt på spåret, löparbanan och allt annat vi pysslat med.
 
Känner du till motståndet som kommer på lördag?
Jag har inte stenkoll på dom men jag har helt klart sett dom och även mött dom någon gång tidigare. Men all info får vi under veckan så det ska inte vara några problem.
 
Kan Skånela stäla upp med full trupp?
Både ja och nej, vi har lite småskador som härjar i truppen. Både Elin Ståhl och du ("Frasse") är ju halvt långtidsskadade och sen har man alltid lite små ont här och var efter en tuff försäsong.
Men vi som kommer och är kallade till match kommer göra vårt för att vinna den här matchen men vi är ett iprincip nytt lag, många nya spelare utifrån ska spelas in i laget.
 
Om du bara fick berätta hur du kände just nu vad skulle du säga då?
Det är jätte kul att vara tillbaka i Skånela och vikingahallen. Vårat unga lag ser jag bara som en styrka tjejerna tränar på gymnasiet och har mycket handboll i sig, det kommer ge resultat under säsongen. Så kort och gott så känns det bra. Det var sju år sen sist jag var här och spelade i den röda tröjan med 4 år i Spanien och 3 år i Örebro hoppas jag kunna bidra med rutin och ett härligt go!
 
Nyckel till vinst: Jag tror att kan vi hålla tätt bakåt och får chansen att kontra så vinner vi matchen. Det är så vi sätt framgångar på försäsongen så vi kör vidare på det. "full fart framåt håll tätt bakåt" säger du alltså lite klyschigt! ;)
 
Slutresultat: 25-21
Nu kör vi!
 
Min spontana känsla från vår lilla pratstund är att lagkaptenen ser ljust på framtiden, vi har yngre spelare som kommer på tillväxt och nu börjar vi hitta/forma en stomme i laget vilket är mycket viktigt. Dagsform tja.. som T nämner så har man en del skador och sjukdomar som härjar men man tror på sitt spelarmaterial och ser inte detta som ett problem och förhoppningsvis är hela gänget tillbaka igen fullt påpälsade med massor av handbollsenergi.
 
Jag tackar för pratstunden och önskar mina tjejer ett stort lycka till, nu åker vi!
 
Lördag 15/9 15.00 Vikingahallen
 
//Frasse
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0