Intervju med lagets ena mitt9a

Jag tog en sittning med Matilda under måndagskvällen!
Vi pratade lite om utgången av serien och slutet av säsongen, såhär lät det då!

Hej Matilda!

Hur är läget såhär i slutet av säsongen?
Det är bra, vi har haft en spännande säsong med lite upp och nergångar. Tränarbyten och jätte bra lagsammanhållning!

Hur känns det inför sista matchen?
Det känns jätte skönt att återigen ha allt i egna händer. Men samtidigt jätte nervöst för helt plötsligt ligger pressen hos oss! Spännande att vi själva kan avgöra serien och då på hemmaplan också.

Blir det några förändringar i programmet inför sista matchen?
Inte några jätte stora förändringar, vi kommer att köra på stenhårt med lite mer betoning på fys denna vecka men sen kör vi bara på!



Laget har ju trots två knäskador nu i slutet av säsongen ordnat upp det här och har alltså allt i egna händer inför sista omgången, det tycker jag är starkt jobbat, med tanke på att Miranda gör allt mellan 5-10 mål per match så tappar vi en hel del av målproduktionen och lagets snitt ålder sjönk ju lite grann då jag försvann ur bilden redan 15 januari. Det här unga laget tycker jag har skött sig riktigt bra i seniorsammanhang. Och nej jag har inte glömt bort er som tidigare spelat seniorhandboll, ni har skött er uppgift briljant och tillsammans har det gått riktigt bra!

Hur är känslan i laget?
Det har varit lite oroligt i laget i och med redan tidigare nämda skadorna på Miranda och Frasse, men känslan är endå att vi har ett bra GO i laget och det känns som att alla vill vinna den här matchen och stå som seriesegrare på lördags eftermiddagen den 17 mars.

Spontant, vad tycker du om laget vad är det som gör att vi vinner?
Framförallt de individuella prestationerna, titta bara på senaste matchen där Elin Ståhl och Jossan Ekwall gör 9 mål var, även när vi har Miranda med så kontrar hon in ca 60% eller mer av sina mål och det är där vi varit starka iår. Sen tror jag starkt på att många av oss har spelat viktiga matcher förut och det bär med sig rutin. (final steget, partillecup) Måste också medge att vi är starka i medgång!



Vem är din idol/förebild?
Idol är nog helt klart Luc Abalo den franska högersexan. Men förebild är nog ex Sävehofaren numer Viborg spelaren Isabella Gulldén, hennes spelsinne och ögon i nacken är något man tränar för att kunna ha själv!

Vad blir det i matchen?
25-23 Tror att det kommer bli en bra målvaktsmatch och att våra målvakter kommer upp i en hög nivå.

Jag önskar mig själv och mitt lag lycka till i sista matchen mot HK Spåret lördagen den 17 mars och hoppas att publiken hjälper oss att ta hem seriesegern, fyll läktarna och heja på oss så vi kan ta steget till ett kval mot allsvenskan!

Jag tackar Matilda Lundin för pratstunden och önskar också dig ett stort lycka till och kämpa på ordentligt nu!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0