A-laget uttaget!

Målvakter
Elin Agerskov
Jessica Wessman
Vakant

Utespelare
Elin Nygårds
Elin Ståhl
Emma Lyrberg
Fanny Blanck
Filippa Sarenbrandt
Josefin Ekwall
Josefin Karlström
Lina Wessberg
Louise Wallmo
Matilda Lundin
Therese Eriksson
Vakant
Vakant
Vakant

Spelare som kallas till uppstartsveckan samt uppstartsläger v.32
Elin Gustafsson
Emma Fernis
Emma Jansson
Isabella Engström
Julia Törnqvist
Madeleine Gustafsson
Nathalie Norrman

Ja det är denna trupp som ska stå pall första året i allsvenskan.. Ska bli intressant att se de yngsta tjejerna som ska bära upp fanan när man åker Sverige runt i höst! Som sagt väldigt ung trupp, med några få spelare födda på sent -80tal. Den mixen kanske är det vinnande konceptet, den som lever får se!

Eventuella frågor avseende uttagning besvaras av:
Mattias Ryd 070-775 17 34
Jan Nilsson 073-182 44 21


Kommentarer
Postat av: fd damspelare fast det va ett tag sedan

Jätte kul att se den nya truppen :) Men varför kastar man bort de gamla med rutin? De nya spelarna kanske har det man söker men har man sett till de skador som kommer?? Hörde ett rykte om att att styrelsen bestämmer om damspelare men hallå vem har kollat med vem vad som är sant eller går man bara på kompisars tycke (ni som är är skånelafamiljen) vet jag menar. Är det inte dags att ta reda på fakta innan man tar beslut. u/j laget i damverksamheten vem ska ha dem och vilka spelar där? Är det ring så spelar vi eller är det på riktigt? Vad exakt har Robban Z för funktion? Ta bort honom, han är vulgär och hur är han anställd? Är han anställd för att sitta på kontoret? Jag vill inte betala hans lön!!Han gör sig ovän här och där tror säkert att han drar in en massa pengar men hoppas att det generar vinst eftrer alla avdrag för flickor absolut yngst.
En stor eloge till Matte och Ingse hur orkar det?
Hörde att Ingse hade en enorm trupp och löste det strålande:)) Är inte förvånad då jag vet att Ingse har tränat både här och där med mycket gott resultat. Vi ser fram emot ett strålande spel och härliga tränare i kommande säsong !! Men senioransvarige måste nog stämma i lite:)
Dagge är en skicklig tränare inge snack om saken men befria honom från skolverksamheten. Ge honom något han är kvalificerad till och är bra på.
Skolan behöver någon som är utbildad för den saken. Vad hände med Niklas som hade fysträningen? Han som va så förbannat bra och fickskit bra betalt... ger man Ingse samma pengar.....Varför hör man inget om Ingse som lägger ner mer än bestämt? Vi kommer att ge henne ett erbjudande och hoppas att hon tar det. 94 orna samt 95 orna och inte att för glömma hennes fyra barns järn fys så har vi inget att förlora :)Det tråkiga är är att jag är Skånela brud men är nu tveksam till hur styrelsen sköter detta. Robban Z måste ju har bränt alla sina skepp min rumpa har han rört för sista gången även min dotters urk.
Kankse dags att ha en egen sida?!
Jag är skånela följare! Älskar skånela!! Jag vill se damerna ha kul, vinna, le och få det som tillhör.
Dags för skånela att bekänna färg !!!!!!!!! Micke Larsson backa undan ..... Det när din bror som är ordförande inte du. Alla kompisrelationer ta slut.
Man spelar på lika villkor oavsett kompisar, va frun tycker, vilka som vill va kompisar med Dagge och hans fru, vem man är släkt med.
Roligaste i år måste ju ändå varit när man tar en släkting till Mia och Dagge som har i uppgift att sova med 94 brudarna, underbart. Säger ju allt!!
Inbördes är alltid bra men se nu till att alla oavsett position, plats, tycke eller rätt att bestämma är på rätt plats!Alla har rätt till en chans på lika villkor men just nu verkar det lite svårt i Skånela!! Kommer ändå nog att sitta där och kolla och hoppas att någon har förstått det vi andra sett längre. Lite kul att se alla kommentarer om att vi är i elit serien, där har vi varit tidigare men då va det ju bara "damerna" ojoj va jag önskade att vi hade fått samma uppmärksamhet.
Damer jag med mina kommer att sitta och hejja inget tu tal om det men ställ krav!!!!!!!!!!!

2012-07-11 @ 22:06:34
Postat av: K

Hur kan styrelsen stänga av en kanske kommande spelare som redan tagit sitt straff !?! Kan inte gå vidare inom klubben med detta för då hamnar det väl hos Dagge och Micke och det är ju som strödda sig skälv

2012-07-11 @ 23:00:22
Postat av: Gäst

Är det någon som är avstängd av styrelsen?

2012-07-12 @ 13:18:05
Postat av: Bålsta94

Jag vill jättegärna byta klubb och så.helst vara med i erat À-lag, men jag vill bara träna två ggr i veckan. Hört att det ska vara okej, vem pratar jag med om jag vill vara med? Damansvarige eller tränaren :)

2012-07-13 @ 22:31:54
Postat av: Monneypenny

I och med att det verkar lite oroligt kan man inte ta in psykolog stegfors igen? det gick ju så bra och blev sån härlig stämmning i laget!

2012-07-15 @ 22:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0