vilken helg!

Fredag-Lördag

Fredagen inleddes match mot Blekinge där vi kunde spela ut vårt register ordentligt kul start för tjejerna.. Vår första tio måls skytt noterades i protokollet och det var idag Emma Fernis som tog hand om den uppgiften.. Redan här märkte vi att vårt försvarsspel inte var något vi kunde lita på och vi pratade om det i laget och sa att nu msåte vi ta tag i det här, jo jag tackar ja vi smällde på brai andra halvlek men alldeles för högt upp och motståndarna blekinge kunde hitta in till m6 ett par gånger men sger var aldrig hotad slutreultat 33-14.

Efter matchen var det ett glatt gäng som studsade omkring i dom trånga korridorerna och vi ledare pratade om försvars spelet, det håller ju helt klart mot ett lag som Blekinge men vad händer när vi möter stor disktrikten som skåne, göteborg, stockholm?

Redan i match två på lördagsförmiddagen fick vi känna på att vi inte var ordentligt täta bakåt, inspel till en rörlig m6a och en massa returer, jag känner igen mig i deras agerande då man et att shit jag vill kontra hela laget lyfter upp två och en halv meter från målgårdslinjen och där kommer bollen rakt ut till deras skytt eller m6a..
Här låste det sig lite när vi inte riktigt fick tag på bollen bakåt och då kunde vi inte spela det snygga kontringsspel som vi var vana att göra. Här fick vi dela på poängen, Västernorrland som vi mötte gjorde et bra och utnyttjade våra svagheter men vi hade också svårt att komma upp nivå i anfallsspelet.
Lärdom: Bättre snack bakåt, tagga igång ordentligt redan på uppvärmningarna.

Nu väntade stor distriktet Skåne... Här skulle det bli kamp och vi hade klara linjer genom hela matchen och det var... KÖR KÖR KÖR KÖR
Vi höll jämna steg hela matchen, vi fick igång kontringsspelet ordentligt och vi älskade att göra mål.. Hela bänken stog upp publiken klappade takten och vi vsade känslor på banan.. Nu kände jag igen er, that´s my girls! Det var sträckta händer mot taket när vi gjorde mål vi gjorde high five.. Det var då jag fick en liten flashback, det var för 6 år sen samma plats, samma hall, samma färg på tröjorna (dock en aning fulare) vi mötte göteborg i kvartsfinalen det var vi och A hallen mot göteborg.. Kände igen mig som satan i den här matchen.
Den här gången fick vi se oss besegrade men oj vilken match vi gjorde och hur vi hade spelat upp oss!

Buttan kom fram till mig efteråt och sa på en grov skånska: "De ä kul å se när det smäller lite, fortsätt spela såhär!"

Nu var det dags för mig att lämna skeppet, idag väntar nämligen egen match mot GT/Söder och oj vilken go känsla jag inför den här matchen! Jag vet precis hur jag vill att vi ska spela.

Och imorse kunde jag se att mina bästa bruuuudar slagit Göteborg med två bollar! Finalen är närmare än ni tror brudar kämpa på som bara den nu!

En stolt "skära upp frukt" ledare

//Frasse


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0