stegfyra a-flick önnered, göteborg

1.   

     Såhär säger tränare Janne om steg fyra!

1. Kort, vad tycker du/ni om lottningen

Ja, vad ska man säga.. Det finns inga enkla lottningar i Steg 4. Vi har absolut inte en ”lätt” lottning. Vår grupp är nog relativt jämn, en sk. ”alla slår alla” grupp där dagsformen avgör om man kommer först eller sist. Det lag som blir tvåa i vår grupp får sannolikt möta Kärra i semioff och om jag får välja så väntar jag gärna med att möta Kärra till finalen i steg 5 *lr*

2. Vilka tror du/ni går till finalsteget?

Kärra.. sen är det jämt skägg mellan oss, Kropps och Önnered. Hjärtat säger Skånela och Kärra

3. Har ni en intakt trupp, några skador?

Alla är tillbaks.. Vi har dock haft en del förkylningar, ömma knän och annat på vägen så att jag vet inte riktigt var vi står precis just nu som grupp. Vi har kört efter devisen ”prestation före resultat” under hela säsongen och nu börjar det väl bli dags att göra ”bokslut” med ”bäst när det gäller”. Tjejerna har haft en helt sjukt bra utvecklingskurva under den här säsongen och jag tycker det ser lovande ut. Får vi bara vårt spel att stämma så ska våra motståndare spela fruktansvärt bra handboll för att kunna slå oss.

4. Har ni någon/några spelare som ni tror extra mycket på inför detta steg?

Ja, generellt har vi ett skytte från 9 meter numer som vi inte haft förut och som gjort att vi inte längre ”rullar ihjäl oss”. Jag tror dock att steg 4 blir Fanny Söderströms turnering, våra motståndare har dålig koll på henne men ett tips till dom är att de inte ska stå på hälarna när hon har bollen J. Jag tror även att den relativt nyligen ”omskolade” V9 Maria Petersen (nu M6) kommer att bjuda våra motståndare på ett par överraskningar.  

5. Vilket lag vinner SM guld i år?

Kärra tätt skuggade av VI (VästeråsIrsta) och Huddinge.


Kommentarer
Postat av: Nyfiken

Kan mm hitta skytteligan för div1 någonstans?

2012-02-01 @ 19:45:45
Postat av: frasse

Det finns ingen uttalad skytteliga för serien. Men tror jag kan skava fram en som jag gjorde förra året för Skånela?

2012-02-02 @ 07:55:37
Postat av: .

Räknas Moa korse inte in i erat lag längre eller? Eftersom "alla är tillbaka"

2012-02-06 @ 00:12:58
Postat av: frasse

Självklart räknas Moa in i truppen, MEN eftersom hennes skada är en såkallad långtidsskada så vet vi ju om att hon inte är tillbaka förens tidigast till första avkast på nästa säsong!

Hoppas du förstår hur jag menar!

2012-02-06 @ 07:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0