Lördag, i handbollens tecken!

Lördagmorgon!
Hotellfrukost och sen vidare till Vikingahallen, allas vårat andra hem.
Först ut för dagen var f-00 som har otroligt mycket ledare så jag valde att sitta på andra sidan och se på när man mötte ett riktigt starkt Handen. Vi höll jämna steg med bortalaget men i andra halvlek så orkade vi inte riktigt hela vägen och vi släppte in några mål medans vi hade svårt att dra dit bollen framåt.. Otur!
Nu drog SM igång borta i Nacka för tjejerna.. Där jag fick liverapport vilket är guld värt när man inte kan vara på plats av olika anledningar.
Istället för att vara i Nacka så han jag med en match i Knivsta för att sen kasta mig i bilen och åka tillbaka till Märsta för att coacha f-95 som mötte KSK mycket starkt lag som vi haft tufft mot men knäckte koden mot dom i USM uppe i Alfta, här blev det vinst och glada miner :)
Direkt efter in med nytt lag på A-hallen återigen f-00 (denna gång stog jag med på bänken och manade på brudarna) som skulle ta sig an Silwing Troja om jag inte minns helt fel, här fick vi också se oss besegrare, tjejerna orkade inte riktigt hela vägen och såg lite trötta ut efter tre matcher den här dagen, men det är bara att ta nya tag till nästa match! :)
Tillbaka till SM, tjejerna vann inledningsmatchen mot arrangörs klubben Nacka HK. Vinst i första matchen bådar alltid gott för SM sånt gillar vi.
Kl 18.00 drog arrangemanget igång på hemmaplan våra starka juniorer skulle kastas in i hetluften. Man skulle ta sig an Alingsås och hallen fylldes precis innan matchstart, jag såg en halvlek här innan jag var tvungen att sätta mig i bilen igen då damernas div2 lag skulle spela borta match i Knivsta (2a svängen i den lilla hålan) tyvärr så förlorade både grabbarna i vikinga och div2 tjejerna.
Div2 gänget såg trötta ut (då det var i princip samma gäng som gått hårt på KSK matchen tidigare idag) man fick se sig besegrade av lokalkonkurrenterna.. Bara att kriga på och jaga nästa poäng.
Det här var min lördag, betade av närmare 6 matcher denna dag som avslutades med en super god Taco middag och trevligt sällskap :)
//Frasse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0