handbolls söndag.

Satte mig i bilen till grannkommunen Rosersberg.

Rosersbergsdamer skulle ta sig an Westis (Westermalms b lag). Var länge sen jag såg RIK damerna, har hört att det har varit blandade resultat och jag visste inte vad jag kunde räkna med att se.. Men dom rödklädda tjejerna tog tag i matchen kunde enkelt vinna med 38-7

I RIK laget kunde man se många gamla lagkompisar, det kändes lite som en reunion. Många utav spelarna tog jag brons med i Sverigecupen och många andra har jag spelat med tillsammans i ett par år i RIK tröjan.
Kort och gott, kul att dom vinner kul att se så pass många gamla spelare som är i spel fortfarande.

Jag kan ju inte sluta imponeras av Thessan "TB" Andersson Bäckman. Det är inte många spelare som gör allt det tekniska så rätt som hon. Det behöver inte alltid vara snyggt men det är väl genomtänkt och helt tekniskt rätt! Riktigt kul att se!
Idag bjöd hon publiken i rosershallen bland annat på en snurr straff som dock inte gick i mål men det var riktigt snyggt.

/Frasse


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0