Med fokus på A-laget



Att säga att du vill till Allsvenskan innebär inte nämnvärt stora förändringar men att vilja spela i Allsvenskan och att ändra på saker för att uppfylla den drömmen är en stor förändring.

Såna här saker pratade vi om på försäsongen 2011/2012, mycket har hänt sen dess.

- Vi har vunnit 14 fighter och förlorat 3,
- vi har gjort 447 mål och släppt in 380
- som blir en plus statistik på +67 mål.



Laget visste om att vi skulle vara ett av dom yngsta i serien när vi drog igång, vi visste också att detta var första året som senior för årgången f-94. Hur skulle vi tackla det? jag menar det är ju trotsallt lite skillnad på A-flicks handboll tredje högsta serien i svensk damhandboll!

Min egen reflektion är att vi ibland har hamnat i någon form av A-flicks handboll emellanåt vilket har visat sig på statistiken, med det menar jag inte att seniorspelare aldrig gör tekniska fel eller skjuter i blocket för det vet alla att man kan göra! Men jag tycker att mot slutet av denna serie har många ryckt upp sig, tagit sig i kragen och visat att man vuxit in i rollen som seniorspelare redan under sitt första år som junior!



Ingse har kört skiten ur oss inte bara i somras utan också under de här mörka månaderna, vi har svettats, sprungit, SKRATTAT, kämpat, hejjat på.. You name it! Det är här vi fått våra snygg muskler! :)
Matte kom in i gruppen i höstas och har gjort det bra, Karin har varit med sen vi startade och med vår rafflande start med olika saker hit och dit så måste man vara nöjd med resultatet! Johan har tagit hand om oss material mässigt, det är han som skämmer bort oss med flaskfyllning och tejpning. Men det är också av honom man kan få en avhyvling av om man inte ställer tillbaks vattenflaskan eller kastar träningströjorna ej tillbaka vända i påsen, men vi gillar dig! :) Janne&Håkan är dom som kollat strykningar och tider samt bussbokning osv!




Här ovan ser ni alltså ledartrojkan som under säsongen som gått försökt få ihop allting.

Damlaget då, Nu går man enligt uppgift för att vinna serien vilket är jätte kul och som jag sagt redan från början, tar man poäng av VI på bortaplan så kan vi nog blicka framåt men jag säger bara "bollen e rund och alla vill slå serieledarna"



Har du ingenting för dig varför inte sätta dig i bilen till Västerås och heja fram damerna på de sätt ni gjorde förra året då ni packade er in i bussar och hejade på herrarna!(jag vet att den matchen var deras biljett till allsvenskan!)
 Ni hittar till hallen och vet hur man gör!

Damlaget har nu stora chanser att avancera till en högre division, kommer man att göra det? vad blir tungan på vågen? vem tar sin chans att kliva fram och leda laget? allt detta kommer ni förståss få svar på inom kort. Jag kommer att göra en intervju med M9 spelaren Matilda Lundin!

//Frasse



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0