Intervju med herrarnas landslagsmeriterade V9.

Jag hade tänkt att prata med storskytten och vänster9an Viktor Östlund.
Till vardags håller han till på v9 och bombar in ex antal mål per match han är dessutom stor försvarsbjässe bakåt och det är inte många lirare som rundar honom utan att få sig en smäll.

Hej Viktor!

Ni går som tåget som de flesta tidningar/bloggar skriver om er, vad svarar man på en sån fråga när man får den för tusende gången på ett år och att du alltid blir jämförd med brorsan är väl också vardagsmat för dig?

Ja, att det är riktigt roligt att det har gått så bra för oss.

Såhär lät vår konversation:

Vad är främsta anledningen till er framgång denna säsong?
Den främsta anledningen är att vi har fått behålla alla spelare en längre tid nu och att vi tror på det vi gör. Sen en till anledning är Danne som har vari riktigt grym i målet under hela säsongen.

Hur sammanfattar du säsongen hittills?
Grym säsong hittills. Mycket löpande har varit vår framgångsfaktor under denna säsong.

Skånela IF toppar serien och OV Helsingborg är tvåa. Är du förvånad över hur det ser ut i tabellen?
Jag är inte förvånad över dom andra lagen som är i toppen. Vi visste ju inte riktigt vart vi stod innan säsongen, men vi visste ju att vi hade ett bra lag. Fast att det skulle gå såhär bra kunde man knappt drömma om.

Att ni nu har ledningen innebär ju också att många lag vill slå er.
Hur är det att spela med den pressen?
Det är bara roligt tycker jag. Jag spelar bättre när det är press på en, istället för att spela matcher som är betydelselösa.

Hur är det med mediabevakningen på ert lag?
Den har inte varit allt för stor ändå tycker jag. Tycker det borde varit lite större ändå.

Målvakter, vem är herrallsvenskans bästa enligt dig?
Jag tycker Västerås målvakt var riktigt bra när vi mötte dom. Sen är nog Danne en av dom bästa också tycker jag.

Bästa utespelaren i herr allsvenskan?
Får väl vara tråkig och säga Boqvist på den. Han gör nästan aldrig ett felbeslut och är bra bakåt också.

Vad gör du bäst på handbollsplanen?

Svår fråga, men skulle väl säga att försvaret är min starka sida. Men man måste förbättra allt både försvarsmässigt och anfalsmässigt för att utvecklas ännu mera.


På söndag kan ni se grabbarna "in action" då man tar sig an Ystad hemma i borgen. Kom ner och se killarna som älskar att vinna!

Foto: Sandra Jansson, Ögonblick

//Frasse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0