Intervju med damlagets Louise Wallmo!

Damerna har också bra läge att vinna serien, Jag tog ett snack med Lollo i damlaget och fick dessa svar:

Vad är främsta anledningen till att det gått så pass bra som det har gjort hittills denna säsong?

Alla har gjort sitt och viljan att vinna finns hos alla. Sen mot slutet så har vi fått ännu mera fart på träningarna så det är bra.

Hur sammanfattar du säsongen hittills?
Annorlunda men lärorik. I början av säsongen så var det lite struligt med tränare och sånt men jag tycker att det har blivit bra.
Det har varit lite annorlunda att gå från ungdomshandboll direkt till seniorhandboll men det har fungerat bra och vi kommer bra överens i laget.

Skånela IF toppar serien med ett jagande Lidingölag som ligger tvåa. Är du förvånad över hur det ser ut i tabellen?
Jo, lite förvånad är jag nog. Men det är fortfarande jämt i toppen så vad som helst kan hända.

Att ni nu har ledningen innebär ju också att många lag vill slå er. Hur är det att spela med den pressen?
Jag känner ingen press, dom flesta lagen i serien är ju äldre än oss så dom borde känna mer press. Pinsamt att förlora mot yngre ju!

Hur är det med mediabevakningen på ert lag?

Det står om oss i tidningen varje vecka så den är väll bra!

Lirare, vem är seriens lirare enligt dig? (typ, någon du imponeras av eller aa du vet)

Miranda Larsson, finns väll ingen i våran serie som gör fler mål och är så snabb som henne.

Ibland har laget haft svårt att verkligen dra dit bollen, vilken målvakt anser du vara den bästa i serien?
Helt ärligt så har jag ingen koll på någon spelar i våran serie. Det hänger väll mer på oss och våra mindre bra avslut..

Vad är din styrka på planen?
Oj, vet att du ogillar mina hängspärrar iallafall, haha. Annars kan jag inte komma på att jag har någon speciell styrka.

Tror du att damlaget spelar i allsvenskan nästa år?
Ja, jag hoppas att vi gör det iallafall. Så länge vi spelar bra så har vi chansen

Jag önskar er lycka till i de fyra sista fighterna och jag ska hejja på som tusan från läktarn! Jag och mina kryckor såklart! :)

//Frasse


Kommentarer
Postat av: Nyfiken utifrån

Är miranda redo för match på söndag eller hur ligger det till / nyfiken utifrån

2012-02-17 @ 09:20:38
Postat av: Anonym

En av Lollos bästa sidor är att hon brukar kliva fram och ta ansvar när ingen annan gör det.

2012-02-17 @ 09:56:59
Postat av: Frasse

Hej nyfiken utifrån!

Allt har gått bra med operationen och nu väntar lite härlig rehab, vi kommer inte att se henne på söndag!

2012-02-17 @ 12:07:30
URL: http://skanelasdam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0