slutspelskollen! Och en intervju!

Damerna: IK Sävehof och Skuru IK är klara för semifinal efter 3-0 i matcher mot VästeråsIrsta respektive Spårvägen HF.

Herrarna: Guif och Kristianstad är klara för sin semifinal när man precis som på damsidan slagit ut sina motståndare 3-0 i matcher. Guif-Malmö och Kristianstad-Alingsås

Bytte några ord med Skurus dirigent och m9a Emelie Westberg igår efter vinsten och det var en glad 2 målskytt och semifinalist som snällt svarade på mina frågor.

Emelie har Skuru IK som moderklubb och har just signat på för två år till i klubben liksom tvillingsyrran Johanna gjort (grattis tills Skuru som får behålla sina duktiga talanger). Hon (Emelie) håller till på m9 positionen i anfallsspelet och dirigerar som 3a bakåt. Häftig spelare som jag sett i många år då vi är födda samma år och våra lag har haft många duster på handbollsplanen genom åren!

Såhär lät det igår efter segern:

Vad hade du och ditt Skuru för målsättning inför säsongen 2011/2012?

Målsättningen var att hamna på slutspelsplats och när vi hade uppnått det så ändrade vi till att hamna bland de fyra bästa i serien. Därefter har vi haft kortare mål.

Hur har din säsong varit?

Jag är vädligt nöjd med min säsong. Jag tycker att jag har utvecklats både som spelare men också som ledare och tar ett större ansvar i laget. I och med ansvaret har jag växt in i rollen mer och mer som en ledare i laget och där har också mitt spel utvecklats.

Hur ser du på lagets styrkor respektive svagheter?

Styrkor vi har i laget är många. En jämnhet på spelarna gör att det är alltid någon som har dagen och kan prestera och om någon har en mindre bra dag så är det andra som tar ansvar. Sen har vi ett jäkla go på alla, enorm vilja bland alla! En svaghet skulle väl vara att alla inte har spelat jättelänge tillsammans och inte många spelare med rutin i ett långt gånget slutspel.

Går Skuru för guldet i år eller känner ni er nöjda med det här?

Nu kan man inte nöja sig. Nu är det all in som gäller!

Vad blir/är nyckeln till en eventuell finalplats i SM slutspelet 2011/2012?

Nyckeln blir att vara kyliga i slutskedet av jämna matcher och att vi får till vårt försvarsspel lika bra som i kvartsfinalserien

Hur laddar ni om för semifinal?

Njut idag men fullt fokus på att ladda upp både fysikt och mentalt med bra fysträning, bra insatser på träningarna och analys av vårt spel.

Laget har inte tagit sig såhär långt sen 2006, kanske vänder det nu? Har Larholm rätt manskap för att ta sig till en SM FINAL? Den som lever får se! :)

Jag tackar och bockar för den pratstunden och kan inget annat än önska Emelie och sitt Skuru lycka till!

FOTO: JAN "PINNEN" PETERSSON


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0