sillyseason

Jo men nu kommer den här härliga perioden på året då man verkligen inte vet varken ut eller in..
Här kommer dock säker fakta!
Hon har Skånela IF som moderklubb, hon har fart utan dess like, hon har alltid ett leende på läpparna.
Till hösten kommer hon ha en ny klubbadress, adressen heter VästeråsIrsta.
VästeråsIrsta kommer bli en energiknippe och fartfylld spelare rikare och Skånela kommer bli en fattigare. Såklart är det m6an, landslagskaptenen jag talar om #3 Miranda Larsson.
Att flytta hemifrån är en del av livets gång, att dessutom flytta 10 mil från familj och vänner till en stad där man aldrig bott förut, det är stort!
Den unga talangen väljer nu att lämna hemmaborgen i Märsta, hon ska nu testa sina vingar i de vitklädda Västeråslaget, och jag tror det här är början på något stort. Mer träning, tuffare träning, tuffare motstånd, bättre matcher och framför allt!!!! Ansvaret att göra 10 mål per match ligger inte längre på hennes axlar, hon ska nu utvecklas och bli en etablerad elitseriespelare med bra tränare och spelare runt sig, vilket gör mig stolt.
Som ni vet har jag skrivit en del om denna talangfulla tjej, ni vet det mesta och hon vet att detta beslut gör mig stolt som framspelare, damlagsspelare, och vän till henne! Jag hoppas att hon en dag kommer tillbaka, att vi spelar på samma planhalva, i samma kläder, med samma klubbmärke på bröstet!
Men MIRANDA det här är du värd efter allt slit och all träning du lägger ner! Din korta närvaro i knäligan den var guld värd för mig även om den inte gynnade laget (fast det gjorde den ju in direkt eftersom du kom tillbaka till kvalet)!
Jag önskar dig stort lycka till och visa gurkstaden vilken lirare du är!
//Frasse
Här följer en bildserie:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0