hör och häpna jag är först! :D

ENLIGT SÄKRA KÄLLOR!
Nya ansikten syns till i Vikingahallen, eller nya ska jag inte säga eftersom denna ikon synts till en hel del i borgen. Dock inte senaste tiden.. Senast vi såg honom var när han var på besök med sitt Ricoh, iklädd en svart match tröja fick han se sig själv och sitt Ricoh besegrat av vårt herrlag. Denna person har gjort många matcher i Skånela tröjan..

Nya tränaren för Skånelas damlag är alltså Skånela sonen Mattias Ryd. Han ska tillsammans med nuvarande tränare föra damlaget mot nya och stora framgångar i div1 och div2. Jag hälsar Matte Ryd välkommen till damlaget och ditt nya uppdrag som damlagstränare. Det är inte "bara" att vara tränare för ett damlag vill jag lova!

Lite kuriosa, Matte Ryd tillhörde herrlaget som gick upp i ettan säsongen 1989/1990 och herrlaget har sedan dess varit stabila och pendlat fram och tillbaka i allsvenskan och div1. Enligt Skånelas hemsida tillhörde han de lag som bjöd hemma publiken på sevärd handboll. Såhär års har vi även sett honom representera Skånelas Trim SM lag! Jag hoppas att han kommer tillföra lite rolig handboll och inte bara den klassiska kombinations handbollen! :D lite fix & trix gör handbollsögon extra glada! :D
Matte var med när P-88 uppland vann B-slutspelet i Sverigecupen. Han har också tränat rosersbergs damer (då var jag en nyuppflyttad junior)

VÄLKOMMEN TILL OSS!




//Frasse


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0