bloggen har en prat stund med damernas h6:a inför sm.

Här kommer en intervju med Karin Mattsson som till helgen ska spela matcher i Vikingahallen under SM steg 1.

Hej Karin, här kommer några frågor är du beredd?
Karin: Japp nu kör vi.

- Kommer ni att vara favoriter i sm?:
Jag tror vi har chans att komma väldigt långt i årets sm då vi har duktiga spelare som är vana vid tuffa och avgörande matcher. Vi kommer helt klart ta oss vidare direkt till steg 3, men att säga att vi är favoriter till att vinna hela skiten vågar jag inte säga. Finns massor med andra bra lag som kan snuva oss på titeln, men självklart hoppas jag på oss.

- Hur ser förutsättningarna ut inför detta steg?:
Vi har ett bra lag med duktiga spelare som alltid gör sitt yttersta för att vinna så det kommer gå kanon.

- Vilka blir nyckel spelare i helgen?:
Jag tror våra nyckelspelare kommer att vara att Miranda Larsson, Emma Fernis, Elin Ståhl, Josefin Ekwall..oj nu håller jag på att räkna upp hela laget. Vi har många duktiga spelare och alla i laget är stjärnor.

- Har ni alla spelare friska och hela?:
Ja självklart! Några småskavanker på vissa, men inget som hindrar oss.

- Steg 1 på hemmaplan, kommer det någon publik?:
Jag hoppas att vi kommer att få bra stöd från läktarhåll och hoppas på att många söker sig till Vikingahallen för att stötta oss och se rolig, tuff och bra handboll.

- Vad gör ni för att locka publiken till Vikingahallen?:
Vi kommer som alltid göra vårt yttersta för vinst så för det som vill se bra handboll är det helt enkelt bara att komma dit.

- Är ni tillräckligt samspelta för att spela ut hela registret redan i helgen?:

Ja, det tror jag. Även fast alla i laget inte kan varandra utan och innan så kommer det att lösa sig när vi väl står där på planen.

 Då har ni läst den första intervjun kan komma en till redan i eftermiddag! :)

//Frasse


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0