torsdag!

Efter en dag med jobb på hemmaplan och en 5km runda var jag rätt så nöjd igår när jag skulle lägga mig för lite kvalitets sömn... Men så startade jag skype med Bella och då var det såklart kört, vi skypade ja typ till kl 22.30 vad hände med att få kvalitets sömn typ 8 timmar innan man ska upp till jobbet.
Men skrapade ihop 6,5 timme tror jag eftersom jag av någon anledning vaknade 01.35 inatt och trodde det var dags att gå till jobbet...

Ja till det väsentliga då!!

Div1
Damerna har match i helgen, denna gång i Ellfolk arena i Eskilstuna, förra året hade vi varit i Ellfolk två matchtillfällen innan vi åkte dit en tredje gång för att spela seriematchen där men i år har vi inte provat på detta lag som försäsongsmotstånd.

Det jag kan dra mig till minnes av senast vi mötte just Göksten är att dom har gula matchströjor och dom är ett lag som spelar tills domarn blåser och springer tills det är slut på sula i skon. Dom har ett bra uppstyrt anfalls spel med många individuella stjärnor som vi kommer att få se upp med, i år vet jag dock om innan att jag inte ska gå på dom "kalla isärdragen".. (Ja jag vet Janne att jag alltid har gjort det och kommer kanske gå dit någon gång under matchen men tränar iaf på att inte göra det).

Dom har två duktiga målvakter och det gäller att vi drar dit bollen ordentligt och diciplinerat.

Div2
På lördag tar vi emot Strand på hemmaplan, har inte mött dom på ett par år, men att möta ett lag från norr vet vi ju alla att det är som att spela på lotto. Samma med dessa tjejer jag tror stenhårt på att dom här kommer springa så länge dom orkar och även spela en del smuggelhandboll. Håll i tills domarn blåser och låt dig inte luras av "kalla isärdrag"

Tyvärr kan jag inte så mycket om Strand och kommer därför inte heller spekulera i vilka spelare dom har eller så utan låter lördags eftermiddagen utvisa mig om hur de spelar!

Ikväll väntar sista passet innan matcherna i helgen. Hoppas på lite matchspel och kanske lite kontringar vem vet kanske får vi skjuta ordentligt så vi ställt in siktet. Det är vad jag hoppas på! :)

Här bjuds på lite gamla bilder!



//Frasse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0