lördags match!

Så hade vi ännu en borta match, Gökstens BK och Eskilstuna/Torshälla skulle intas för slakt.
Vi avslutade bussresan med den nu mer traditionella frågesporten "Håkans frågor" eftersom vi snålat med buss så åkte vi på två håll, en svängde förbi stora staden Stockholm och den andra tog vägen förbi fina Sigtuna.
Idag hade Håkan höjt ribban rejält och nu bör vi komma pålasta till matchen om vi ska ha någon chans i fortsättningen.
Den som vann dagens tävling fick dock avgöras i hallen eftersom vi hade två spelare på samma poäng, och hur den skulle avgöras sen.... Här vik ihop frågepappret till ett flygplan sen ska vi se vem som får sitt flygplan att flyga längst vinner. Dom två ettorna hade skrapat ihop 5 tappra på poäng vardera, jag själv och Madde så vi åt det sista och vek sedan ihop ett flygplan.
Jag körde på den klassiska dagis flygplanen medans Madde avancerade lite och gjorde ett krigsflygplan redan här kände jag ju att det var lite kört eftersom mitt plan blev så stort och skulle säkert inte få rätt luft under vingarna.. Jaja så valde Johan att gammal e äldst och så lånade vi en del av Vassundas 97-99 tjejers uppvärmning det tackar vi i damlaget för såklart! och så kastade jag iväg mitt flyg och Madde ramlar ihop och dör av skratt jag hade skickat iväg flygplanet som tvärvände och åkte nästan bakåt de hamnade ca en meter framför oss, men kul jaja grattis Madde tänkte jag då. Hon skickar iväg sitt krigsflyg som på samma sätt som mitt vänder tillbaka och hamnar ungefär tio centimeter ifrån vår startlinje och då kan jag säga att vi skrattade ljudligt.
Alltså är jag fortfarande ledare av frågesporten, eftersom jag vann senast när vi åkte till Arbrå, dock ska också Lollo med sina fyra poäng och vinnare i bil Stora Stockholm ha ett streck i protokollet.
Till matchen då, självklart lyckas vi få matchen dit vi inte vill ha den.. Vi spelar odisciplinerat och följer inte riktigt planen här räddar Elin oss kvar i matchen ett antal gånger.. Med några briljanta räddningar efter varandra så lyckas vi dra dit bollen och efter 20 minuter har vi gjort hela tre mål lyft på hatten för oss INTE.
Dock lyckas stänga lite bakåt och komma ikapp mål mossigt mycket tack vare bra pass till en knottrande Miranda. Dock ska ni andra fas 1 spelare också ha credd som springer :)
Andra halvlek då kommer vi ut som ett helt annat lag och drar dit bollen men på tok för mycket slarv med dåliga passningar osv.. Även mycket credd i denna halvlek till Elin som stoppar det mesta. Vet inte vad räddningsprocenten landade på men mycket bra match där.
slutligen vinner vi med 17-19 och två måls vinster håller i sig.
Matchens lirare: Konstrings starka Miranda Larsson.
Målskyttar kommer när Håkan lagt in det!
Som avslutning så vill jag tacka vassundas F 97-99 med ledare och föräldrar som klappar tackten hela matchen!
Så passar jag på att önska lycka till i usm steg 2 :)
//Frasse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0