helt magiskt!

Välkomna till vikingahallen sa speakern "chippen" och välkomnade bortalaget in på banan. Sen när vi gav oss ut i korridoren såg vi att det redan var nedsläckt och vi kunde höra Robbans mästerverk, 10, 9, 8, 7, och oj här stog ju maskotarna och dom var redo u kör vi.,

Matchen startade i en mäktig fart mål där mål här, mål, avblåsning, byte, mål, kontring, publiken klappade. Det var en go känsla i laget och vi kunde släppa in vem som helst på banan, vi bollade upp varandra och spelade in till m6. Idag var det roligt att spela, vi liksom gick för det hela vägen, alla drog sitt strå till stacken.
Madde räddade straffarna och Elin stog för murarbetet under hela matchen. Stor eloge till båda målvakterna i denna match!

I andra halvlek kör vi på, vi spelar helt enligt vår repetoar, det mesta funkar och vi kan inkassera första hemma segern för iår. Jag bjöd i vanlig ordning på en faceplant så nu har jag fått en söt liten blåtira på höger ögat. Publiken var som alltid strålande, ni är super!

Vem ska jag lyfta, vem ska jag hylla?

I dagens inlägg blir det inget mindre än hela laget, från sista man på bänken till första kvinna på planen. Idag är det roligt att vara damlagsspelare i Skånela IF, vi följde planen efter punkt och prickar.
All tid vi lagt på försvarsträning och anfallsträning visar vi idag att vi verkligen snappat upp vad vi pysslat med! BIG CREDD!

Vi hälsar Matte Ryd välkommen hem från sin tripp i Kenya.
Grattis div2 damerna som också tog 2 poäng igår i Vallentuna där jag fick göra in debut som ass coach. Ja Fanny du gjorde också debut fast som frukt ansvarig :)
Riktigt skönt att inkassera 4 friska poäng denna helg.

Till Matilda: Karin byter in mig för att jag ska lägga straffen, som vi tror att vi blivit tilldelade och jag går ut på planen men får tvärvända då domaren pekar på frikastlinjen, jag ger honom en konstig blick eftersom enligt mitt kunnande så var det en straff.. Och när jag kommer tillbaka till bänken så frågar Matilda varför de inte blev straff och det enda jag får ur mig är "tomte"
Hade ni hört hade ni förstått :D

Slutresultat: 31-25

Ni som kanske missat herrarnas segertåg så komer jag med en liten notis, Grattis till herrarna som ångar på i allsvenskan, Örjans majbrasa börjar bli riktigt fin! :)

Over and out
/Sarah "blåtiran", "faceplant" Fransson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0