vilken Skånela helg!

Vilken inramning, jag stog på min balkong och tittade mot borgen och såg att parkeringen fylldes på. Ett tag kände jag att fan jag vill också se matchen och i nästa sekund tänkte nej usch va svettigt och sitta där bland alla människor ;) (nej så tänkte jag inte, men tankarna for snabbt över till vår match)

Samling idag var på annan plats, Krogen lite till bjöd på mackor och vi kunde snick snacka lite inför matchen en lång promenad runt midgårdsfältet så fick vi smita in i hallen och bara av att öppna dörren gjorde att pulsen höjdes och man riktigt kände hur bra tryck det var i hallen!

Bra tryck, jo jag tackar helt smock fullt med folk men vi gjorde helt enligt planen och hängde i B-hallen men visst tjuvgluttade vi lite innan vi verkligen slog på allt fokus på vår match. Härlig uppladdning och bra fart inne i B-hallen sen hörde vi slutsignalen och det var dags för oss att flytta in i A-hallen och först trodde jag att folket satt kvar för att kolla på oss sen hörde jag speakern säga "och matchens lirare i Rimbo är" då gick det upp för mig att aha dom har inte lämnat hallen ännu ;)
Men det satt en hel del kvar och kikade på våran urusla start.. hoj hoj håll i hatten usch vilken start, skrämde vi iväg er? vi ber om ursäkt men vi satt kvar på krogen lite till och käkade mackor och snackade skit, men vi som tur var tog tag i det hela och vi fixade 13-13 i halvtid. Mycket tappade bollar och en del skott utanför och såklart ett par missade returer som ställer Bolton spelarna helt ensamma med vår målvakt.. I andra halvlek så tar vi tag i matchen och släpper aldrig greppet om den, känns som att försvarspel kommer igång ordentligt och vi hittar luckor på utsida två och tar hjälp av m6 och spelar även ut till kanten!

26-22 blev slutresultatet i dam matchen och vi kunde åka hem med 2 pinnar i väskan riktigt skönt!

Målgörare Skånela: Miranda Larsson 7, Sarah Fransson 5, Elin Ståhl 4, Matilda Lundin 4, Julia Törnqvist 3, Louise Wallmo 2, Josefin Ekwall 1

Matchens lirare: Miranda Larsson
Matchens prestation: Matilda Lundin


i herrarnas match blev det 34-29 och resultatet för i helgen är Skånela - Rimbo 5-0 (av alla helgens matcher)





Godnatt glada Skånelaiter och alla ni andra också!
//Frasse


Kommentarer
Postat av: Vakna nu!

Läste Karins (huvudtränarens) referat, hon måste ha tappat en del text! Miranda, Frasse och Matilda gjorde en kanon match.

2011-11-22 @ 20:52:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0