höstlov!

Spelledigt till helgen och damlaget har höstlov.

Denna vecka har präglats av alternativ träning och Ingsefys.
Under måndagskvällen så tog Pirjo tag i taktpinnen kastade oss i vattnet och på med musiken, men först på med "flytbälten" (hon ville inte riskera att vi sjönk redan under det första 5-7 minuterna.)

Nu dunkade musiken ur högtalarna och vi kunde höra Pirjo´s påhejjande i högtalarna, "trampa vatten, upp med armarna, kör, kör, kör trampa, trampa" och som vi skrattade.

Jag hamnade bredvid Miranda såklart, hon höll på att sjunka redan från minut 1 så jag hade det lite små tufft att hålla mig ovanför ytan även jag eftersom jag skrattade oavbrutet åt Miranda.
Detta pass var roligt, inspirerande och det är något vi snart igen kommer att göra, stort TACK till Pirjo som körde skiten ur oss och jag har iaf träningsvärk i armarna.. ;)

Tisdagen hade vi som vanligt Ingsefys, idag hade hon en annan plan..
    - Inomhus
    - Cirkelbana
    - Jobbigt
    - Jätte jobbigt
    - JOBBIGT
Denna bana var rejält krävande, men vi körde skiten ur oss innan vi skulle träna handboll efteråt. Här kände jag själv att "fyfan va tunga ben jag har" vattengympan satt i.  
Dagen till ära körde vi höstlovs handboll =minihandboll, i en och en halvtimme. 5 lag, 4 som spelade 1 som dömde.

Igår onsdag när jag skulle till jobbet.... TRÄNINGSVÄRK.NU usch men då känner man ju att man tagit i :)

Vi i damlaget har resterande tid av denna vecka "egenträning" och är tillbaka i vardagen igen på måndag.

//Frasse

Kommentarer
Postat av: sommarlov

Seriöst damlag och ha höstlov. är det för 94 flickorna blir för slitna och behöver en paus?

2011-11-03 @ 22:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0