matrialare/plåstraomledare/instruktör/övningsvisare

ja precis det är min roll i distriktslaget Uppland F-96

I helgen gjorde vi våra första fighter i de gul/röda färgerna. Lite nervösa var tjejerna till en början, efter dom två första matcherna på lördagen så kom några stycken fram till mig och sa

"vi var jätte nervösa att vi skulle vara jätte dåliga och så skulle ni ledare stå där i pausen och inte veta vad ni skulle säga"

Att vi såhär i efterhand vet att den tanken skulle dom inte ens behöva tänkt eftersom detta gäng kunde beta av motståndare efter motståndare och inkassera 2 poängare efter 2 poängare.

Att se dessa talangfulla tjejer är lika häftigt varje gång, men den här gången kunde jag mig se att vi till och med spelade som ett lag långa stunder under matcherna. Roller i laget börjar sätta sig och man vet vilka som kontrar och vilka som vill skjuta utifrån osv..
Kul att se, efter snart två års slit av uttagningar, träningstillfällen, bredd&elit läger, svettiga dagar, väckningar 06.30.. Ja nu har vi inte så många såna träffar kvar snart är det dags för er tjejer att spela SverigeCupen.

Helgen var hur bra som helst, tjejerna och jag bodde i en lokal mellan lördag och söndag (Tack Marie Ekenman för lokalfixet.) Men jag vet nu att jag ska inte anställa någon av tjejerna som varken diskare eller städare ;) haha


Bilder kommer när jag fått några av någon av alla fotografer! :)

//Frasse

Kommentarer
Postat av: Urban

Lite bilder Frasse..

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150453805471508.416768.701916507&type=3&l=a143208294

2011-11-09 @ 08:42:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0