hallå det går i helgens tecken!

Ja precis, vi har avverkat fredagkväll, lördag och snart hela söndagen.

Damlaget samlades på söndagseftermiddagen för att ta sig an denna säsongs första träningsmatch hemma i borgen. På andra sidan mittlinjen så stog Finska A-landslaget i sina blåa träningsoveraller.
Vi tog en liten genomgång i teorisalen med Janne "killen i mitten" Wiklund, sen blev det lite häng i omklädningsrummet innan vi möttes av publikens visslingar och jubel när vi entrade planen, vi presenterades en och en i nummer ordning, med rökmaskiner och sköna applåder från den fullsatta vikingahallen. Aj aj  jag slog just huvudet i vardagsrums bordet och vaknade just upp ur drömmen.. Vart var vi? Jo vi gick ut på planen och sen en vad vi kallar "damlags" uppvärmning, alla gör lite vad dom tycker själva, några springer hit och andra dit, andra snackar om helgen dessutom är det några som hittat en boll och springer och passar mellan sig, plus dom där tre spelarna som softar lite på stolarna som är framställda dagen till ära (det är ju trots allt match). Sådärja lite gemensam uppvärmning blev det tillslut, lite löpning med spark i rumpan, sidled försvar och indianhopp.

Bollarna var nyrensade och blänkte där dom låg i en stilig samling på golvet.. Oj förlåt tillbaka i drömmen igen. Vi gick och hämtade dom smutsiga bollarna som börjar sjunga på sista versen som låg i korgen som väldens bästa Pegon kört fram åt oss :) vi passade en hel del faktiskt blev riktigt varm i högersläggan. Sen flöt uppvärmningen på bra med målvaktsuppvärmning, skott från position, kontringar och tre mot tre.

Matchen drog igång och det var med en hejdundrande fart. Finskorna hade bra löd under skorna och hittade ett par kontringsmöjligheter då vi inte riktigt hittade rätt i anfalls spelet och vi ja... vi hade det också fart under skorna fast på ett annat sätt kan man säga eller asså ja men jo jag tycker vi hade bra fart första tio iaf, sen kom vi på att "vi har ju faktiskt inte spelat ihop oss riktigt" så vi började fundera lite på hur vi skulle göra så det blev bra men de värsta var att det blev mest kaos utav allt tänkade tyckte jag. Vi stänkte dit ett par bollar innan halvtidsvila då vi låg under med 11 bollar tror jag..

.. I andra halvlek vill jag upplysa er läsare om att det var vi som ´klistrat fast raketer på skorna (i alla fall åt ena hållet - Mot anfalls hållet) SÅKLART?! Vi är med bra i inledningen och hänger faktiskt på målmässigt hela andra halvlek, att springa hem var ju inte riktigt våran grej inte idag i varje fall. Men ändå tycker jag att vi lyckas få ihop det rätt hyffsat till slut och vi torskar andra halvlek med 1 boll tror jag. (Tony snodde matchprotokollet direkt efter matchen så jag har inte ens läst det)

Vi torskade väl tillslut med 19-31 tror jag.. är inte helt säker men eftersom jag behövde syrgas efter matchen så skyller jag på det. Ja alltså kondisen är inte riktigt i trim ännu men det kommer jag ska ligga i :D

Någon matchens lirare utsågs inte denna match, så jag tänkte ge utmärkelsen till Janne "killen i mitten" Wiklund som tack för att han ställer upp och coachar oss även fast han valt att inte vara med i organisationen runt damerna iår men han är ju ingen lirare under matchen så han får ett super stort TACK och en klapp på axeln. men Frasses matchens får gå till Emelie Malm tillsammans med Madde Gustafsson som hade ett antal briljerande räddningar under matchen som fick publiken att gå i gång på läktaren (och nej nu drömmer jag inte, det var faktiskt lite publik på läktaren)

Det var första matchreferatet för iår och tro mig går allt som det ska så kommer det bli många fler under 2011 och 2012!

På återseende, 
vid tangentbordet 
/F

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra referat där!!

Jag lovar att dom där drömmarna går u uppfyllelse snart :D

2011-05-29 @ 18:52:33
URL: http://wordpress.com
Postat av: frasse

Tack!

Absolut, vi hoppas på det iaf :)

2011-05-29 @ 19:26:22
Postat av: Anonym

Så fick man sig ett gott skratt, det tackar jag för. Alltid lika kul att läsa dina referat !!!

Ser fram att se hur detta lag utvecklas.

2011-05-30 @ 08:22:20
Postat av: lovisa

godmorgon:)

2011-05-30 @ 08:37:37
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0