USM FEBER!

Denna vecka kommer att präglas av USM feber, mycket för att damerna endast tränar två pass denna vecka och att serien redan är slut. Vi inväntar också en färdigskytteliga, utvisningsliga och såklart lite bilder.

Så därför kommer jag inleda veckan med en intervju med Karin "sunkan" Sundstedt som är tränare för laget tillsammans med Robin & Dagge.

Hej Karin!

Berätta lite kort om dig själv?

Jag har två rätt tydliga sidor. Den ena sidan av mig är, och har alltid varit, väldigt målmedveten och lösningsorienterad där resultatet är otroligt viktigt, men där även resan mot målet är ett tillfälle att utvecklas. Har alltid satt höga mål och jobbat hårt för att nå dem, så på ett sätt kan man säga att jag är "målkåt" på fler än ett sätt :) Utan tydliga och attraktiva mål blir jag lätt ointresserad, omotiverad och rastlös. Min andra sida är totalt oseriös och älskar att skoja om precis allt :)

Hur hamnade du i Skånela?

Det började med att min storasyster (som är ett år äldre) började på handbollsskolan och att jag alltid följde med och tittade på träningarna. En dag så frågade de om jag vill vara med, och på den vägen är det. Jag var då 6 år och kom att spela med F-78 tills jag var 11 år, då jag bytte till min egen årskull. Gick upp i damlaget som 16 åring, spelade i två landslag under ungdomsåren (U + J) och blev uttagen i A-landslaget året jag fyllde 20. Har många år av spel i elitserien bakom mig, men för ca 5 år sen valde jag att trappa ner, och har tränat tjejerna tillsammans med Dagge sedan sommaren 2008.

Vad anser du är lagets starkaste, respektive svagaste sida?

Jag ser det inte som att vi har EN starkaste sida, utan att det är kombinationen av alla våra styrkor som gör oss så bra. Framförallt är det tjejernas målmedvetenhet, den fina lagandan där alla krigar för varandra, deras fysiska styrka och deras tekniska färdigheter som bör lyftas fram. Vi har ett lag med 14 tjejer där alla kan och vill avgöra en match (både på plan och i mål). Vi tränare kan ibland stå och se på spelarna på plan och sen vända blicken till bänken, där 7 lika bra spelare sitter. Vi har en bredd på spelare som gör oss unika i Steg 5. Jag har svårt att hitta några svagheter, och hur som helst är det ändå upp till våra motståndare att identifiera dem.

Hur ser statusen ut i laget?

Utan att låta för optimistisk så tycker jag (vi) att det ser väldigt bra ut! Det finns en glädje och kampvilja i laget som vara växt sig starkare för varje dag. Tjejerna har länge drömt om denna stund och det har varit deras mål sedan vi åkte ut USM B för två år sedan. Under denna säsong har det dessutom hänt otroligt mycket med varje spelare. Majoriteten av laget började på Elitprogrammet i höstas och under de senaste 6 månaderna har det ätit, sovit och skitit handboll. De har tränat och slitit jättehårt och det visar sig verkligen nu för det orkar mer, tekniken är bättre och de är starkare mentalt.

SM finalsteget på hemmaplan, för eller nackdel eller kanske både och?

Vad är det för fråga Frasse, ett finalsteg i Borgen kan väl bara vara positivt! :)

Hur har resan fram till steg 5 varit?

Lång och grymt rolig. Två år av blod, svett, skratt o

 

ch tårar och nu är vi äntligen här! Nu ska vi bara njuta och spela ut. I år har vi gått obesegrade igenom hela slutspelet och förhoppningsvis fortsätter det så nästa helg.

Vilka två lag möts i finalen på söndag eftermiddag? Står ni som segrare på söndag?

Skånela – Kärra
En spännande och välspelad match där vi står som segrare.

Vi ska lyfta taket på Borgen!

Tack Karin, vi ser fram emot att se er spela i helgen! Vi kommer gör allt för att lyfta taket i borgen!

så ni som läser bloggen ta med nära och kära och besök vikingahallen och stötta tjejerna till ett sm guld!



(Foto: taget av Madde G, hittad på facebook)

//Frasse

 


Kommentarer
Postat av: madde

Härlig intervju Frasse, bra svar kakan! :)

Jag gillade det där sista, nu jävlar kör vi! :D

2011-03-14 @ 12:17:38
URL: http://maadds.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0