måndag och vanlig vardag igen..

Hatten av för mina underbara tjejer! Ungdoms SM 2010/2011 är nu avslutat!


Helgen då,
Inleddes på fredag med en skön seger mot Lundalaget Lundagård. Skön start på helgen, man besgerade också Huddinge och Skuru och då var man klar för en semifinal i USM 2011 man ställdes här mot Göteborgslaget Kärra HF som man besegrade med 26-24 en FINAL väntade och tro mig hallen fylldes till max, det senaste jag hörde var att det var upp emot en 1000 pers i hallen och jag tvivlar inte på det för den ljudnivån som var var det väldigt skönt att jag hade fått en plats inne i speaker hytten och fick hjälpa publik och spelare genom att lira lite skön musik. Ja jag har drömt om låtar som "klappa händer när du är riktigt glad" & "Ra ta ta" Men allt detta gör gärna om igen, för tjejerna var bara så bra!

Man spelade lite krampaktigt i gruppspelet men det släpper tänkte jag, men vi (jag kallar 94 för vi nu) kommer inte riktigt till. Vi har lite otur med stolpe ut och lite för kåta på inspel till den för helgen starka krigar m6an Miranda Larsson. Målvakterna blandar och ger men jag ger dom godkänt om man tittar på det stora hela. 9 meters spelarna tycker jag kan mer, men det är USM FINAL och hemma i borgen med 1000 pers på läktarn jag hade också varit nervös så jag klandrar ingen. En uppstickare i helgen var Rosersbergs tjejen Louise Wallmo som tog för sig ordentligt kul att se (för en annan som redan spelare i damlaget då det kommer fyllas på under ifrån inom några år.) Kantspelarna då, jo det kontrades en hel del under helgen och många gånger med hjälp av både höger och vänster 6 så vände man ett par matcher. Höjer här ett finger för Julia Törnqvist som i finalen helt iskallt hoppar in och hänger dit tre bollar bakom duktiga Lundagårds målvakten, även Emma Fernis springer på höger sidan och gör det bra rakt igenom hela helgen. M6 positionen då, för det mesta såg vi landslagsmeriterade bolltalangen Miranda Larsson och hon gör det mycket bra, men ett par gånger kommer också Anna Enger-Sällberg in och gör absolut inte bort sig.

 

Rakt igenom hela helgen får laget med beröm godkänt! Man genomför helgen på bästa sätt, och att inför finalen vara det enda laget som är helt obesegrade i USM 2010/2011 det är stort tjejer så på min order tycker jag ni ska sträcka på er och vara stolta över silvermedaljen som förhoppningsvis hänger där hemma på väggen!

MAN ÄR STOLT SKÅNELAIT IDAG!

 

Bemärkelser i allra högsta grad, fick jag skulle jag ge er tjejer och tränarna/ledarna en varsin, för det är ni värda. Svenska handbollsförbundet är inte riktigt som jag tur är väl kanske det!?

Årets All star team :

Målvakt: Josefin Wickström Backa HK
V6: Enisa Seferaj Kärra HF
M6: Miranda Larsson Skånela IF
H6: Emma Fernis Skånela IF
9 m: Melissa Petrén Huddinge HK
9 m: Emma Berndtsson KFUM Lundagård
9 m: Jenny Carlson Kärra HF

MVP: Erika Nylund IFK Tumba HK

 

Årets skyttedrottning :

Från arrangörs klubben SKÅNELA IF



MIRANDA LARSSON

 

Jag vill tacka tjejerna framförallt för hur dom har genomfört detta SM. Det har varit kul att följa er och att vara en del av arrangemanget i helgen!

 Nu bjuder Sandra Jansson på lite bilder.






/




//FRASSE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0