lagledar Janne fick frågan,

Hej igen!

ONSDAG
Nu är det mitt i veckan, liksom halva veckan, dagarna räknas ner, på fredag är det avkast för brudarna. Jag skrev ett inlägg inför steg 4 där jag beskrev de steget som "steget före steget alla vill spela" (som även citerades av ingen mindre än Håkan W senare.) Nu har tjejerna tagit steget till "steget som alla handbolls spelare vill spela" alltså steg 5. Mycket nervositet spritter i spelarna, ett hemma steg i borgen kan vi som Sunkan, beskriva som ett super drag, mycket folk, hög musik, taggade tjejer/tränare/ledare. Jag kan nästa svära på att publiken kommer hjälpa tjejerna att lyfta taket på kulturplatsen till helgen.

Men då till dagens intervju som är med tjejerna nästan allra mest tror jag, enligt uppgift dyker han upp på alla samlingar med laget.

Vem är Janne Ståhl?(berätta lite om dig själv)

Jag är 45 år gift med Eva och har aldrig spelat handboll själv, men blev ordentligt biten iom att mina döttrar började, Elin F-94 och Jenny F-97.

Jobbar på ÅF som konsult.


Vad har du för roll i laget?

Lagledare, Webbansvarig, i princip det mesta förutom att träna spelarna.


Hur är det att serva dessa tjejer träning efter träning match efter match?

Ett rent nöje, som de flesta andra i "branschen" så är man lite skadad, och tycker att det är fullt normalt att tillbringa åtskilliga timmar i hallen och framför datorn…

Kul att få vara med och följa deras utveckling, både på och utanför handbollsplan. Fantastiska tjejer!


Vad anser du vara det viktigaste i helgen?

Att våga vinna och att inte ändra på våra normala rutiner vid hemmamatcher, att se det som en vanlig seriematch.


Har tjejerna fått den obligatoriska "packlistan a la Janne" i veckan?

Tänkte vara lite wild and crazy och "släppa taget" för en gångs skull, men det kommer ett schema...


Janne har dessutom full koll på hela arrangemanget i helgen, allt ifrån vilka lag som kommer till den lilla detaljen som omklädningsrums skyltarna! Tro mig den här killen är en viktig kugge i Skånelas F-94

Jag på bloggen tackar för dessa svar Janne och önskar er ett stort LYCKA TILL!!






Anna, Madde



Hela gänget har Ingsefys.



Meditation är bra!



Miranda, Sunkan, Emma

på återseende
/ Frasse


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0