en dag kvar, dagen före dagen liksom..

Skånela F-94

 

Det visste du kanske om tjejerna i vilket fall vet jag att många av tjejerna är överens om många av frågorna jag ställde till hela laget.

 

Starkast i laget var det hårt enda in på mål linjen, Miranda tar första platsen enligt tjejerna själva. Jossan och Fanny tar han om silver placeringen. Tjejerna tränar som bekant ett ex antal pass i veckan, på skol tid har dom fyra mornar i hallen plus två kvälls pass. På kvällarna anser laget att Robin är den som tillåter mest bus under träningarna, av Karin fick jag reaktionen ”Men va? När jag och Robin kör träningen tillsammans så pekar han ju verkligen med hela handen” På banan tycker tjejerna att försvars spelet är deras starka sida, med deras otroligt tajta sammanhållning i gruppen ser man hur dynamiken i försvarsspelet används och blir till energi i kontringsspelet som också är något av deras specialité. Dessa tjejer spenderar ju som uttalat ett ex antal timmar i hallen och dessutom ett par timmar i omklädningsrummet, enligt uppgift så har Anna svårast att slita sig från hallen genom att va längst kvar i duschen, tätt följd av Lollo som inte heller vill slita sig från hallen, borgen, kulturplats, vikingahallen.

 

Dagge som är huvudtränare för tjejerna, har som ni redan vet tagit upp herrlaget till allsvenskan och har enligt tjejerna bra koll på läget, dock tror dom att han kommer dra på sig 2-3 gula kort under helgen. Karin och Robin håller sig i skinnet.

 

Leker/spelar eller tävlar tjejerna i någonting så får man se upp för Madde, Karin eller Lollo för det är stor risk att det förekommer fusk, eller som jag själv skulle sagt ”ta en enklare väg till en vinst”

 

Åter till SM steg fem ”steget som alla handbolls spelare vill spela”

Skytteligan kommer att vinnas av Miranda, som under säsongen har spelat med damerna och haft stort målkalas.

 

Vad kommer vara avgörande i helgen? Är det jag? Är det Ingses fyspass? Är det mina lagkamrater? Är det mina tränare? Är det mitt snygga plattade hår? Är det mina uppvikta shorts?

Det är frågan jag ställer mig, vad är det som avgör denna helg?

 

Tjejerna fick chansen att beskriva hur tränarna skiljdes åt, otroligt nog var dom ganska överens här också.. Men jag har plockat ut några beskrivningar som var övervägande och bra beskrivet. Dagge, ”the big boss” Han är där och petar i detaljerna så att allt blir bra. Små små detaljer som kan förändra en hel matchbild. Han vet hur det ska vara! Karin, du är den av tränarna som vi känner att vi kan prata med. Utanför banan kan vi sitta och prata om allt mellan himmel och gjord och sen knyter vi handbolls skorna och så är det på rikt och allvar. Karin känner oss bäst helt enkelt. Robin, han är nyast i laget och yngst på ledarfronten, han är den som kommer med bra tips. Han är lite av en tystlåten ”kom igen”. Robin använder mycket av sina egna erfarenheter han spelar till vardags i klubbens herrlag. Janne ”lagledarn” Ståhl, någon sa, ”utan Janne är vi nog inte såhär bra”. Allt han gör är så proffsigt. Han har koll på exakt allting, ”världens bästa Janne” helt enkelt. Ingse är den enda som är bäst på sin sak, alla andra kan lite av varje, men Ingse kan sin fys sina stgrech övningar. Hon är varierande. direkt citerat "Ingse är ju helt klart bäst på att fysa med oss"

 

Målproduktionen under årets SM steg har det inte varit några fel på alls, just nu leder laget den totala målskörden i SM på 436 mål på 10 matcher, kan låta mycket eftersom om man kikar på en hel serie t ex damernas div 1 så har man gjort nästan lika många fast på en hel serie. Detta beror främst på att man i steg 1 utklassade sitt motstånd och vann som mest med 79-10 snittet på mål per match leder laget och det ligger på 43,6 (all denna fakta kommer från Håkan Wallmo)

Då börjas det spekulera och jag måste ju såklart ställa frågan, ”hur många mål kommer laget göra totalt och per match osv”, så jag ställde frågan till målvakts Madde ”hur många mål måste motståndarna göra för att slå er” Hon svarar iskallt, runt 25. Då kontrar jag direkt och ställer också frågan hur många mål gör ni totalt i helgen och hennes svar blev då tja.. runt 68 kanske. Med snabb matematik kan man ju räkna ut att man är garanterad 4 matcher (tre grupp + placerings match, här kan jag ha fel men jag chansar) då skulle Skånela laget stanna på ca 17 mål per match och då ställer jag mig snabbt frågan varför ska då motståndarna behöva göra 25 för att slå er? Känn på den du Madde! De övriga gissar på någonstans runt 100-130 mål totalt i helgen.

 

Tuffast på plan, fulast på plan kalla det vad ni vill, finalstegets första utvisning för hemmalaget kommer enligt tjejerna att sittas av, Josefin Ekwall. Men den som tar hand om busligan totalt sett är Miranda Larsson. Finalstegets första målskytt för hemmalaget tror dom blir trumvirvel, ung till åren snabba kontringar hårfärgen är blond hon är vänsterhänt, född 1996, Emma Fernis.

 

Lagets största snackare, snackar mest hela tiden, jag säger absolut inte att det är en dålig egenskap dock kan det bli så att man missar en och annan detalj i spelet men vad gör det när man kan ställa sig sist i kön och låta dom andra som stängde munnen ett par minuter visa hur övningen ska gå till?  Nästan alla i laget har väl fått sagt tyst mer än en gång till den här tjejen, haha denna utmärkelse får Matilda Lundin.

 

Såhär tycker alltså tjejerna själva om sina lagkamrater, tränare, ledare, och allt runt i kring.

 

Ni får ursäkta att inget inlägg har kommit under dagen men det har tagit mig hela dagen idag och sammanställt och jagat alla svaren. Hoppas ni fick en trevlig läsning ! Imorgon är det dagen D. Jag var ner på träningen ikväll och det var inspirerande tjejer som var där och sköt (läs bombade) på målvakterna. Ska bli kul att se dom fightas i helgen.

Det kommer att dyka upp lite inlägg då och då, jag kommer också att hålla till på Skånelas hemsida. Ska försöka uppdatera så mycket som jag kan, men imorrn hoppas jag hinna med ett smaskigt inlägg.. Bild kommer under förmiddagen eller kanske senare inatt!

 

//Frasse


Kommentarer
Postat av: Matilda Karin Lundin

Mycket bra skrivet FRAS!

2011-03-17 @ 22:56:34
URL: http://lundin.devote.se
Postat av: Frasse

Tack tildis, det värmer!

2011-03-18 @ 06:57:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0