sommar, semester, egen träning.

Handbolls spelare är som flockdjur.. ialla fall jag! ogillar verkligen att öppna mailen och se Janne Ståhl - Sommarträningsprogram. Jag får liksom rysningar, bara tanken på att gå ut och springa och veta att när jag kommer i "mål" så kommer ingen säga bra kämpat eller kom igen du orkar en gång till... Men tanken på att komma tillbaka i Augusti och veta att jag inte har tränat är för mig helt en omöjlig tanke! Att veta att alla andra har följt träningsprogrammet och är tränade och redo för en ny säsong skulle inte vara speciellt snällt att komma dit helt otränad och sen instämma i kör med dom andra "vi ska till allsvenskan". Så idag kastade jag mig ut på en första runda efter att foten spelat min kropp ett spratt under tre veckor då jag inte kunnat ta ett löpsteg och att under partillecup haft ont mest hela tiden.. Ut i spåret och känna fan det här går ju bra, gud va duktig jag har varit som inte sprungit någonting utan bara kört Mats rehab övningar heja frasse friskt humör. (för jag har ju inte varit ett dugg bitter här i bloggen under skade tiden) Men att sen i nästa sekund känna "vart e närmsta papperskorg" okej så illa var det inte men det gick varken fort eller smidigt!

Men nu har jag i varje fall gett mig ut i spåret en gång så nu är det väl bara att fortsätta, fick lite blodad tand av dagens löptur måste jag säga! Hoppas att det håller i sig :)

För damernas info så har Ingse flaggat för gemensam backträning på tisdag svara på fb i damgruppen om ni vill hänga på!

Förövrigt så är det ju en ganska lugn period absolut inte för alla men för vissa så dom nyheter ni kommer få här är mest alldagligt snack, olika känslor i spåret, dessutom kommer jag att presentera spelarna för er.. Ska bara dra ihop några intressanta frågor till tjejerna plus att jag måste skriva text om allihopa! Dock kommer jag inte skriva om mig själv, så vi fårse om det blir någon presentation av mig :D

Nu lite researsch på alla tjejerna och frågekonstellation, men först alltid en dusch inte lukta usch stå högt i kurs det är GLASSIGT!

Bilden är tagen av Palle F-95 (jag har tjuvlånat utan att fråga..)



/Frasse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0