Hej och hå!

Nu var det ett tag sen sist, PartilleCup är över för i år och Skånela lämnade regniga Göteborg med många bra resultat.. Alla resultaten hittar du på partillecups hemsida! My team F-95 skötte sig strålande, tror inte vi gjorde någon dålig match under hela veckan. Vi hade en halv tuff grupp där vi många gånger lyckades överlista våra motståndare. Vi tog oss till 8 dels fnal och där vi mötte Kärra som för dagen var bättre än oss på "vattenpolo" efter som det regnade hur mycket som helst och bollen var super blöt så hade vi svårt att träffa rätt!

Jag lyfter på hatten för F-96 som tog sig till semifinal där Önnered drog det längsta strået, Skånela hade dock en jätte bra inledning på matchen och jag trodde ett tag att dom skulle stänga matchen totalt. I andra halvlek orkade laget inte riktigt hela vägen och Önnered var ikapp och förbi i målprotokollet.

Regnet stog som spö i backen, men vi va en skara som stog runt bana 13 och hejade på lagen. I de röda matchtröjorna stig våra 94 tjejer och på andra sidan stog de grön klädda rimbo tjejerna. Matchen gick till sudden (första målet vinner) och Skånela fick chansen i första anfallet, tekniskt fel och sen var de rimbos tur, miss sen fortsatte det såhär tror publiken fick se 6 anfall innan Rimbo slog till och straffade Skånela försvaret! Slutresultat 12-13.

P-93&P-96's matcher slutade också i Sudden och P-94 förlorade sin match med fem bollar om jag inte miss minner mig helt.. P&F97 har jag inte riktigt stenkoll på så vågar mig inte på att säga några resultat eller placeringar där..

Grattis säger jag också till Viktor Östlund som under helgen spelade European Open med sitt landslag och laget vann turneringen dessutom blev Viktor uttagen i all star team som bästa försvarare under turneringen.

Som jag lurade f-95 ojoj, nu är det i alla fall klart, under PartilleCup skulle ju jag välja färg på match tröjan i höst. Och de gjorde jag det lät ungefär såhär "ja tjejer nu har jag ju varit med er under EkenCup och PartilleCup och det har varit jätte roligt, men jag har ju varit och tränat med Rimbo så jag kommer att spela med..... Skånela nästa år :)" hihi nu ska jag tillbringa några dagar i tylösand, massor med sol och bad!

Hoppas ni har en trevlig läsning :) bilder kommer, finns på Madde Gustafssons Facebook om ni inte kan hålla er för att se lite livs från Göteborg..

//fransson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0