veckans intervju, check!

Hej!
Veckans intervju är med löptränare Ingse! Trevlig läsning!

- Berätta lite om dig själv och ditt brinnande intresse för snabba fötter!
Jag har hängt med 94:orna ett tag. I början var det fotboll och friidrotts träningar också men kände efter ett tag att jag bara flängde runt så det bidde till att slå av på takten.

Snabba fötter är härligt, sånt gillar jag.

- Hur ser du på damlagets fysiska status?
Den är verkligen hullerombuller ;)


- Berätta lite om ditt sätt att tänka, löpning på små ytor kontra lång löpning?
Varierade övningar på liten yta bidrar till att effektivisera löpning, oavsett nivå och vana. Löpskolning handlar om övningar som kompletterar vanlig löpträning.
Att förbättra teknik och effektivisera löpsteget.Att kunna öka till max nästan från stillastående och att hitta konsten att kunna återhämta sig snabbt.

Långlöpning - bara vanlig långlöpning tycker jag att man gör själv och för att det är ruskigt skönt.

- Var hittar du din inspiration till träningarna?
Inspiration - det finns överallt :) Ideer finns det gott om.

- Det här visste vi inte om Ingse Björkman?
Vill verkligen lära mig busvissla!!






//FRASSE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0