onsdag 2a februari

Ett litet försenat inlägg än vad som lovades.

Veckorna som gått;
V.4 Laget har tränat på ordentligt senaste två veckor efter den tunga förlusten mot Lidingö. Det startade med intervall löpning med Ingse förra tisdagen vi har väl aldrig skrattat så mycket under ett löp pass men tränade nog lika mycket magmuskler som lårmuskler :) Ingse du får 10 av 10 poäng :)
Sen löpte veckan på och vi kom igång ordentligt i uppspels fasen i vårt spel, lite nya idéer och varianter och man kände att nu är vi tillbaka på banan. Dags för match mot Westermalm borta i Sjöstadshallen, en trög match där vi inte riktigt kommer igång och flertalet gånger kan Westermalm göra alldeles för enkla mål på oss, men matchen slutar med vinst 22-30 dock utan att vi imponerade, Emelie Malm är den spelare som kommer undan med ett starkt GODKÄNT.
V.5 Måndagen startade som jag hoppats med mycket springa och skjuta, Anders hade laddat upp med mycket bra kontringsövningar och vi fortsatte nöta på uppspel, och vi fick till det ganska bra tillslut, tisdagen inleddes med inomhus fys á la Anders uppe i korridoren i A-hallen sen ner på banan för att möta p-96 i en träningsmatch som jag enligt uppgift vet slutade exakt lika. Tack igen grabbar för moståndet och lycka till i steg 4 i helgen, vi hejjar på er!

En liten intervju som lovat :)

Hej Kajsa!

Berätta gärna lite om dig själv och vem du är?

Jag är en 22-årig tjej som är born and raised i Märsta och har spelat i Skånela sedan handbollsskolan. (Med ett par uppehåll). Jag jobbar som speditör och bor tillsammans med min hockeyspelande pojkvän.


Hur ser läget ut i truppen (skador/formen)?

Dom flesta i laget är mer eller mindre skadade ;) Formen är bra och alla kämpar för att bli bättre.

Hur ser en vecka ut för damerna (träningsmässigt/uppladdning)?

En vecka med damerna innehåller mycket skratt, svett och gurkburkar... Nej, men vi har tre gemensamma pass där vi styrketränar, löptränar och spelar handboll. Vi har även lagt till "Fredagspasset" med ett motto som lyder "lite bättre, lite snyggare" ;)


Hur förbereder ni er för nästa match, Stockholmspolisen hemma 6 februari?

Vi tränar på som vanligt och försöker att inte lägga alltför stor vikt vid motståndet, utan fokuserar på att spela vårat spel. Håller vi oss till det kan vi vinna mot alla lag i serien.

”Det här visste du inte om Kajsa Him-Jensen! :D

Att jag har skrämmande dåligt lokalsinne.


FEM SNABBA
Vikingahallen
- Pinbackshallen ( Men det finns hjärta i pinnbacken också ;)
Försvar - Anfall
Handbolls vm - Halv åtta hos mig
Köttbullar - Kyckling
Adidas
– Nike ( För att mina handbollsskor just nu är av detta märke )

//Frasse


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0