Miranda "Hello Kitty" Larsson

1. Berätta lite om dig själv och hur du hamnade i Skånela IF
Jag heter Miranda Larsson, jag är född 1994 och bor i Sigtuna med pappa och Märsta med mamma. Jag började spela handboll av en riktig slump. När jag var 9 år höll jag på med friidrott, Mia och Dagge Lundin var och kolla när Sigtunakampen höll på som är en friidrottstävling och där sprang jag 800m och efteråt kom dom fram och sa åt mig att jag skulle börja spela handboll i Skånela och sedan dess har jag varit fast.

2. Vilken position har du?
Jag är mitt 6

3. Vilket tröjnummer har du?
Nummer 3 i landslaget och damlaget.
Nummer 14 i A-flick.

4. Hur är det att spela i damlaget?
Jag var så nervös i början av säsong men alla i laget har tagit hand om mig super bra så jag trivs med brudarna.

5. Är det stor skillnad på damernas div. 1 och den serie du spelar/spelade i med f-94?
Ja för i år med 94orna möter vi 94/95 lag och vissa lag är bra medan andra är riktigt dåliga medan i div.1 finns det nästan bara bra lag som alla kämpar om en plats i allsvenskan.

6. Vad är damlagets främsta styrka och svaghet?
Styrka – Vi har individuellt riktigt bra och tekniska spelare
Svaghet – Vi har haft lite för mycket upp och ner gångar under seriens gång.

7. Landslaget då, hur känns det att representera dom svenska blå gula färgerna?
Helt underbart, att sätta på sig matchtröjan för första gången är en magisk känsla som jag aldrig kommer att glömma.

8. Är uttagningen för EM – kvalet klart? Hur ser du på era chanser i ett eventuellt EM?
Det är inte officiellt ännu, några spelare är klara och andra inte. Vissa har varit med från första landskampen medan vissa har blivit utbytta, 95orna har ju en chans att komma med så vi får se om någon av dom tar en plats.
Våra chanser för EM är svåra att svara på när man inte riktigt vet truppen ännu men vi som dom flesta svenska juniorlandslag började med förluster men jag tror efter lite träning och matcher tillsammans kan bli riktigt farliga.

9. Vad är din främsta styrka på planen?
Min snabbhet.

10. Det här visste ni inte om Miranda Larsson?
Att jag kan stå på händer!!









Allas våran Miranda Larsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0