gustavsberg-skånela

hej hallå!

tråkig avslutning på denna tisdag.. Vi kom till Gustavsbergs idrottsplats lagom innan matchen, några med bil andra med tunnelbana/buss. En som vanligt intensiv promenad, och sen in i omklädningsrummet för lite massage och tejpning. Uppladdningen var bra var en skön stämning och så blåstes matchen igång och vi höll jämna steg med hemma laget. Vartannat mål gjordes och det kändes som att vi kunde hänga på serieledarna. "Gurra" gör ett litet ryck innan paus och leder med 4 bollar i halvtid. Snacket var positivt, och Anders manade på oss att bara köra på släpp alla hämningar och KÖR, men glöm inte att sortera ut äggen säger Janne, inte alla ägg i samma korg!!

Andra halvlek startar och vi trycker på rätt bra men kommer inte riktigt ikapp, men då händer något, vi får träff på deras bombskyttar (bokstavligen talat så var dom som bomber) och vi får iväg bollen på fas ett kontringar och vi knaprar in målmässigt. Just precis i vårt härliga flyt händer något vi inte räknat med i vår plan... Ramona har full koll på m6 i ett hemspring och jag har koll på spelaren som kommer i en dundrande fart jag backar en aning och linjespelaren får till det på något vis att ramona kolliderar med mig, hör ett knak och ett konstigt ljud kommer från ramona.. Ajajajaj tänker jag. Troligtvis en fraktur i underarmsbenet (rätta mig om jag har fel) vi alla tänker på dig tjejen!
Matchen fortsätter, och vi försöker ånga på deras storskyttar är grymt duktiga och vi orkar inte riktigt knyta ihop säcken. Matchen slutar 30-28 till hemma laget.

"Vi lagar maten, dukar fram tallrickar bestick och glas, serverar alltihop men vi sätter oss inte ner och äter"
så kan man sammanfatta dagens insats!

Positivt att ta med från matchen är att vi springer iaf enda tills domarn blåser. Bra fightat tjejer



//FRASSE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0