två härliga pinnar till Örjans majbrasa!

Javisst, tisdagsmatchen blev till en enda stor vinst, 24-16 skrevs slutresultatet till.

Dagens match var jag lite orolig för om jag ska vara ärlig, det var tisdag vanlig vardag och match.. Man kommer från sitt liksom någon har jobbat en annan har gått i skolan jo men ni förstår på tisdagar tränar man och på helgen spelar man match ;)
Men vilken start vi fick, 10-2 efter de 20 inledande minutrarna kändes det som att vi hade matchen som i en säck. Nu skulle vi bara bevaka ledning.. hoj hoj har nog aldrig sett så mycket tekniska fel, vad berodde det på? vad var det med bollen? blandades det vax och klister på bollen? orsakade det många av alla dessa fel pass.. Ja emellanåt kändes bollen blöt och min första tanke var helt klart "nu har matilda varit framme igen" sen tänkte jag efter fan det är ju jag som har spelat det tre senaste minutrarna på m9 nej det kan inte vara hennes fel och så fick jag tillbaka bollen och vips ja då var den klistrig igen... Jag tror att kombinationen med vax och klister på samma boll blir ingen bra kombination..

hur var matchen då?

Jo tekniska fel statistiken kommer ni kanske få ta del av efter att jag kikat på filmen, annars då? Jo vi hade problem när dom stötte högt med sin center, nej vi utnyttjade inte dom stora ytorna bakom deras center.. Varför varför varför? Det är frågan jag ställer mig, det kändes som att i andra halvlek smög sig en känsla på oss som sa "Nu måste vi bevaka den här ledningen, inte tappa inte tappa ledningen nu" ja det hela krampade lite grann.. Men vi håller motståndarna en bit ifrån oss i målprotokollet och vi gör många målvaktsräddningar både Elin och Madde gör en bra insats. Men jag vill hävda att vi krampar litegrann även fast vi vet vad vi kan!

Vi gör en hel del kontringsmål vilket gör att vi ändå känner lite flyt så tack vare vårat offensiva försvars spel så kan vi gå ur striden med vinst, två poäng och ett leende på läpparna! Tack vare laginsatsen idag kan vi vinna, men nu är det dags att höja sig, nu åker ribban upp på WR höjden nu vänder serien och nästa match i div1 är mot just RP Linköping hemma i deras hall. 

"Vi vann matchen och det var kul att tränarduon ville vara med"

Matchens lirare: Miranda Larsson
Matchens prestation: Julia Törnqvist

Målgörare: Miranda Larsson 8, Elin Ståhl 5, Sarah Fransson 4, Matilda Lundin 2, Julia Törnqvist 1, Elise Hedlund 1, Elin Gustafsson 1, Josefin Ekwall 1, Isabella Engström 1


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0