i en önskad intervju med landslags stjärnan!

Hon har många priser som vaktar hennes pris skåpet där hemma, matchens lirar tröjorna används flitigt och kanske väger ungdoms OS medaljen som skiner som självaste diamanten i samlingen tyngst vad vet jag. Nu i helgen inkasserade hon tillsammans med upplands f-94/95 ett silver nere i Katrineholm när "juniorelitcupen" avgjordes, inte nog med silvermedaljen runt halsen så fick man även se henne i all star team som bästa m6a, till råga på allt tjingade hon också första platsen i skytteligan.

Bara att lyfta på hatten för dig Miranda, du radar upp prestationer och framgångar. 

Du springer oavbrutet på matcherna (och träningarna) och skulle du tappa bollen så är du inte sen med att ta tillbaka den i nästa försvars situation. Vad är det som gör dig till den spelare du är?
Som spelare så har jag mycket att tacka att jag gått på friidrott som liten. Men även viljan och att ha en bra tränare som har format mig till den spelare jag är idag.
Som ni förstår så har alltså m6 talangen ett grymt löpsteg och ett härligt flås men också den där starka viljan att vinna och att alltid bli bättre.

Att hon gör många mål kan inte ha undgått någon.. Man vet att det är bara att kasta bollen rakt upp i banan så fångar hon den och förvaltar bollen mycket väl i 9 fall av 10. Som playmaker så är det väldigt skönt att ha en sån spelare framför sig i anfalls spelet, ja för det är precis hon står framför mig och vill bara ha bollen. Hon har räddat mig många gånger när jag trasslat till det ordentligt och lurat både med och motspelare och inte har en aning om vart jag ska göra av bollen, precis då dyker hon upp med armarna i "bollfångar position". Det tackar jag för.

Vad gör Miranda när hon inte tränar? frågan är har du någon tid över till annat än träning?
När jag inte tränar, vilket inte är allt för ofta (även du Miranda kallar vikingahallen för ditt andra hem kanske) så gör jag som många andra umgås med vänner och familj. Mycket annat hinner man inte med. Men nu är det snart jullov och då blir det mer fritid vilket ska bli skönt.
Enligt uppgift så kommer Skånelas m6a att ligga på latsidan under jullovet, inget jobb som väntar 17 åringen.. Men ett par löprundor och en och annan vända på gymmet blir det nog om jag känner henne rätt!

Hur är det att representera det blå gula färgerna då? Att dessutom få bära kaptensbindeln måste ju vara stort? 
Att bli uttagen i landslaget är riktigt stort men att bli utsedd till lagkapten är ännu större. Så jag har fått vara med om två mäktiga grejer i ett.
Att bli uttagen som lagkapten i landslaget var en simpel cermoni, det var inför All star matchen på riks 1an som förbundskaptenen "Buttan" och hennes assisterande tränare "Madde" meddelade att "vi har kommit överens som att en upplänning som inte kan vara tyst ska vara lagkapten alltså Miranda Larsson"

Vad är skillnaden på landslaget och klubblaget?
Den största skillnaden på landslaget och klubblaget är motståndet, spelarna vi möter när vi är ute med landslaget är mycket bättre än dom som spelar i de klubblagen som vi möter med Skånela.

Hur blir det kommande året med landslag respektive klubblag? Jag vet att förra året hade du en tuff sommar då du knappt var hemma någonting, väntar ännu en sådan sommar?
Det kommande året med landslaget är ännu lite oklart. Det som hittills är klart är VM i augusti och en turnering under Partille cup (EuropeanOpen G18)
Förra sommaren var det full fart men det var bland det roligaste jag gjort, så mycket människor man träffat och bra handboll.

Med den goda träningsnärvaron i klubblaget och samtidigt hinna med allt annat så vill jag återigen lyfta hatten för denna spelare som far land och rike runt för att vara med på Robbans alla event, landslagssamlingar, samt spela JSM, juniorelitcupen och en massa annat. Du är en stor förebild för många!

Ser du att det är möjligt för Skånelas damlag att knipa första platsen i årets upplaga av div 1 östra?
Jag ser det som en stor möjlighet, vi ligger bra till och har ett lag som är tillräckligt bra för att nå en vinst i div1 östra.

Kommer Vikingahallens kära publik kunna få se dig fortsätta kontra och bjuda på show till nästa säsong?
Vad som gäller om jag stannar eller inte efter säsongen är inte klart. Jag har skrivit på ett års kontrakt som går ut nu i vår och går sista året på gymnasiet så vad som helst kan hända.

Miranda går till vardags på Arlandagymnasiet på ELITprogrammet, där tränar hon handboll och fys 4 pass på dagtid och resterande tid går åt till att plugga till prov, redovisningar och dyl. På kvällstid har hon 3 handboll + fys pass (2) att klara av innan hon sen kan lägga sig på spikmattan för att sova.

Har du några tips till dom yngre spelarna som sitter och tittar på dig när du spelar, hur lyckas man så som du gjort hittills?
Jadu jag vet knappt själv hur jag lyckats. Men det hela handlar väl om att alltid vilja bli bättre och något som jag själv värdesätter högt är att tycka det är roligt, om du inte har kul på banan så blir det svårt att prestera. Träningsviljan kommer man långt på!

....Men din vinnarskalle har ingenting med dina framgångar att göra?
Jo självklart är det väl så, men har man kul och får bevis/kvitto på att det man gör är/blir bra så blir det mycket enklare. Känslan av att vinna måste alltid vara starkare än rädslan av att förlora!

Det här visste du inte om Miranda Larsson:
Hon har två stycken GB glass gubbar på sitt rum, GB gubben har hon döpt till Gusten och sen har hon en med Gustens föräldrar.

Här har vi Gustens föräldrar!

Kort och gott, här har ni landslagskaptenen, m6an i Skånela, skytteliga ledaren och såklart ingen mindre än Miranda Larsson.

Foto: Sandra Jansson, Ögonblick

Jag tackar Miranda för pratstunden och önskar dig fortsatt lycka till och nu ser vi till att knipa första platsen i serien!

//Fransson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0