en fick se rött medans den andre spyr sig grön i ansiktet!

Ja här kommer ett försenat inlägg!!

Under tisdagen så togs vi om hand av Ingse, här skulle det springas.. Hon hade kallat på förstärkning i form av F-95, nu var vi full mannskap igen eftersom stora delar av damlaget mötte Norges u17 landslag senare på kvällen så kan man säga att det blev ett litet bortfall på spelare, men det styrde vi upp! :)

Vi kämpade ute i den hala backen precis vid hallen.. Skottkärra i lerig backe jo jag tackar men kämpa gjorde vi :)
Kul att ni var med bruuuuuudar! :)
Efter vårt fyspass så var det snabb dusch sen så fick vi glo lite på matchen, det började riktigt bra och man var jämsides i målprotokollet hela tiden, det såg riktigt bra ut! Efter lite tekniska fel och något fel pass så fick vi se de där Norge rycket som dom gjort i alla matcherna under sin Sverige turné. Dom kunde tillslut vinna med 9 bollar över vårat komponerade u17 lag.

ledig onsdag väntade så jag passade på att kasta mig in i bilen och åka till Rimbo för att se deras damer ta sig an Skara HF.
En match som till en början såg ut att bli en enkel två poängare hade många ögonblick som fick mig att le, under första halvlek fick vi bevittna en match som gick i de grönas tecken man gjorde till en början enkla mål och hade bra koll på Skara i försvars spelet, sen hamnade det grus i maskineriet och man producerade inga mål framåt men höll fortfarande gästerna på avstånd.
Är det typiskt damhandboll att man ska börja köra "one (wo)man show" bara för att allt inte riktigt rullar på som det ska? varför inte bara göra som grabbarna luta er tillbaka på ert grundspel? jag har upplevt det själv, jag såg det igår och jag har sett det många gånger förut varför händer det såhär?

Tyvärr fick Cassandra se domarn dra upp det röda kortet mitt framför ansiktet på sig redan i första halvlek medans Ronya står och spyr i papperskorgen vid sekreteriatet inför en halvfull Sparbankshall.

I andra halvlek känns det lite krampaktigt man spelar lite alibihandboll och hoppas att någon annan löser problemen åt än. Jag kräver en uppryckning men bara för att jag vet vad ni kan, publiken är där funktionärerna är där ett motståndarlag står på andra sidan visa att ni också är där ta för er visa er 90:-s betalande publik att ni också kan vinna, ta vind på herrarnas framgång!

Matchen slutade 24-26

Man hade matchen och kunde/orkade inte knyta ihop säcken jag var helt säker på att man skulle ta dom här åtta poängen Skara x2 och Tyresö x2.

Mitt tips, ta tag i er själva gör det ni är bra på för då är ni svårstoppade! Heja Rimbo!



Vart tog de här glada gänget vägen? på med gladläpparna igen och kör bara! Ni tycker ju om att vinna? 




Detta är vad jag kan pyssla med på onsdagar då jag inte spelar handboll själv har även med hjälp av pappa och lillebror fått ihop min nya soffa så nu ligger jag skönt i den om kvällarna!

På återseende

//Frasse


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0