lång helg med mycket innehåll!

Hej allihopa!

I helgen var de alltså dags för tränarkursen jag blivit anmäld till. (ungdomssymposiet i Märsta) en mycket lärorik kurs, där man fick småtips och lite nya övningar. När man sitter och lyssnar på Tomas Rydé dras man liksom med och man vill bara höra mera, när han berättar om olika situationer i hans tränarkarriär.. Häftigt, om ni har möjlighet att gå på någon av hans föreläsningar så gör det!

Vi fick mycket instruktioner och nya övningar, målvakts passet var också riktigt bra där vi fick lära oss hur man ska tänka när man instruerar en målvakt och inte bara ropa "släpp" "följ med" och sucka när målvakten inte hinner dit.. Alla andra passen med fystränare Micke och M6 rtäningen med Fritzon och vi ska inte tala om Per Jilséns skott träning. Ja jo men jag är nöjd med helgen och som sat har fått mycket nya trix som jag ska köra på mina 95 tjejer.

Samtidigt i grannkommunen så hade mina tjejer (F-95) träningsläger i nya Rosershallen, tyvärr måste jag säga att dessa två grejer krockade för hade väldigt gärna varit med mina tjejer denna helg... Men man får se det såhär nu kanske jag jag kan lära dom någonting istället för att bara vara clown ;) Men smet ifrån så jag kunde vara med på matcherna på söndagen. NI ÄR BÄST!

Till damlaget då, denna vecka tränar vi alla dagar utom onsdag hejja rehab ! :) för till helgen är det träningsläger på hemmaplan, med hårdförlägning och regnkläder ska med! Vad nu det kan innebära...


//Frasse



Emellanåt kan man sakna de här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0