slutspel för hela slanten!

Jahaja, det visade sig att alla tjejerna inte hade gjort som jag, laddat upp med pannkakor till frulle (på ryktens omväg hörde jag att Janne dock hade gjort som jag)

Igår: Match mot Skogås, tjejerna kändes taggade som bara den när dom kom in på banan! Men vi fick en trög start och sen bar det av, vi höll jämna steg tll en början men de ville sig inte riktigt denna lördagsmorgon så vi fick se oss besegrade... 30-18 till Skogås... en kvartsfinal är inte dåligt i ett slutspel med tjejer födda året tidigare än oss! Inte nöjda men ändå nöjda, tjejerna har enligt uppgift gjort en bra säsong med mycket svett och kämpa hela året! Eftersom jag bara har hoppat in såhär på slutet har jag inga fyndiga exempel, men så är det :) Men vem vet kanske får vi se mer av mig i ledartröjan! :)

På order av Madde så kommer också ett "referat" från deras match:
Idag tog jag mig upp och åkte med 94 tjejerna in för att se deras final, vilket var mot självaste Skogås som vi blev utslagna av i lördags morse.. Lätt match blev det för våra silverbrudar, lite trögt i början men sen ser man hur dom fullkomligt kopplar greppet om matchen och kontrar eller rullar sönder motståndarna. Kul att se att Madde får tag på ett par bollar och att det smäller ordentligt i SIF försvaret! Dock kom ingen efterlängtad Julia - Miranda pass som jag satt och väntade på hela matchen men å andra sidan vinst med 16 bollar om jag inte ljuger allt för mycket får jag vara nöjd med, något man kan inspireras av är att hela laget gör mål förutom de två målvakterna, idag fick båda två kastas in i hetluften kul avslutning tycker jag!
En guldmedalj som fick äran att hänga runt dessa tjejers halsar delades ut av landslagspelare från Stockholmsområdet!

Här vet jag att Madde fick matchens lirar priset och att Louise Wallmo fick årets lagkompis. Men av mig får hela laget beröm och ni ska sträcka på er efter er prestation under hela säsongen GRATTIS


Bilder kan dyka upp efter hand då jag inte hunnit se över om några lagts ut!!

//Frasse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0