bortamatch bortamatch.

Irsta HF stog för motståndet idag hemma i deras "Entré C hall"
Trevande första halvlek med dåligt fokus i anfalls spelet, försvarsspelet var dock snäppet bättre och vi kunde därför hålla jämna steg med hemmalaget. Vi startade matchen med vårt 3-2-1 och kändes som att vi hade bra koll på deras starkaste spelare, ramona krigade på i vanlig ordning och bella styrde ordentligt så vi stog rätt placerade iprincip hela matchen! Emelie gör en strålande insats och släpper endast in 6 bollar i första halvlek. (GRYMT) Vi liksom drogs ner i deras otroligt låga tempo och tappade därför lite av vårat spel men in i omkl'dningsrummet i pausen och Anders + Janne jagade på oss och triggade nog igång en hel del skottarmar och stegisättningar  för i andra halvlek så känns det som att vi på något sätt knäcker koden och kan spela lite mer vårat spel.. Emelie räddar två straffar(!) Och som jag trodde jag hade hjälpt henne genom att peka vilken hörn jag trodde dom skulle skjuta i så visar det sig att hon inte ens har sätt mig!? HAHA!
Efter att vi fått spelet att stämma och börjat gå mot mål ordentligt så känns det som att matchen var vunnen precis då tittar jag upp på klockan och det har endast gått 12.23 i andra halvlek vilket betyder mycket tid kvar och dom började kontra på ett konstigt sätt, tryckte på ordentligt i andra fas där vi inte riktigt var med.. Men vi löser det med ett grymt försvarsjobb från Bella, Miranda och Ramona (vår egen slagpåse) 
Till Frida vill jag också ge min kontring som jag genomförde sent i andra halvlek :) Den var liksom till dig :) (Jag kontrar aldrig och gör jag det blir det stor uppståndelse i laget :D) Mycket beröm ska ges till hela laget som allihop kämpar oss in i matchen, Jennie till och med "knorrar" in ett kantläge sånt gillar vi! :)

Slutresultat 14-20

Sarah Fransson 8(2), Jennie Johansson 3, Miranda Larsson 3, Sara Klysing 2, My Pettersson 2, Jessica Karlsson 1, Sofia Lydén 1

Den glädje och energi som strålar om oss i andra halvlek hoppas jag vi tar med oss till nästa match som förresten inte är förrens 6 januari då vi tar emot Irsta HF på hemmaplan. 


Trevlig helg på er, nu blir det 18 årsfest :)


//#8 Frasse


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0